مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی دانشگاه برگزار شد

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۴ کد : ۹۸۰ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۴۶
به گزارش روابط عمومی، مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور سرپرست دانشگاه، مشاور و معاونین ایشان، رؤسا و معاونین آموزشی دانشکده ها و مدیران و کارمندان این حوزه برگزار شد.
مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی دانشگاه برگزار شد

دکتر بهرام عزیزالله گنجی سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با قدردانی از زحمات پیگیرانه و مسئولانه دکتر نوایی نیا و با تشکر از پذیرش مسئولیت دکتر محمد میرزایی گفت: حوزه معاونت آموزشی دانشگاه یک بخش مهم، قانون مند و نظام مند است و اجرای درست و به موقع قانون در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر عزیزالله گنجی تاکید کرد: همه مسئولین و مدیران دانشگاه باید قبول کنند و بپذیرند که اگر بخواهیم در هر مسئولیتی فعالیت کنیم، کارمندان یا همان یاوران علمی را که بازوهای اجرایی دانشگاه هستند، فراموش نکنیم. بخش اعظمی از امور اجرایی را این عزیزان انجام می دهند، توجه به این رکن بسیار مهم است. باید تلاش شود تا مدیریت بر قلب ها صورت پذیرد. هر مسئولی که این گونه مدیریت کند، پرسنل را در کنار خود دارد و کارمند، یاور و بازوی اجرایی و تصمیم گیری مدیر می شود.

سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به اصولی که باعث نفوذ در دل ها و موفقیت یک مدیر و مسئول می شود اشاره کرد که عبارت اند از: صداقت، سلامت، پیاده بودن یعنی عدم برخورد تحکم آمیز و نگاه از بالا به پایین داشتن، نگاه و هنر حل مسئله و گره گشا داشتن، برگزاری جلسات حداقل ماهانه با ا فراد زیرمجموعه و دریافت نظرات، پیشنهادات و بهره مندی از خرد جمعی و مشورت گرفتن در تصمیم گیری ها و افزودند: اگر این گونه عمل شود، افراد خالصانه، مجاهدانه و صادقانه رفتار می کنند و با روحیه جهادی سعی در پیشبرد امور و اهداف مجموعه دارند؛ چون احساس می کنند که دیده می شوند، به حضور و نظراتشان احترام گذاشته می شود و با انجام این کارها نه تنها چیزی از ارزش های یک مدیر کم نمی شود؛ بلکه اقتدار، احترام و محبوبیت بیشتری در بین افراد پیدا می کند، بسیاری از فشارهای روانی کم می شود، با توجه به بهره گیری از خرد جمعی و مشورت، احتمال بروز اشتباهات کمتر است. مشکلات بهتر شناسایی می شود و راه حل ها سریع تر پیدا می گردد و در  نهایت، رشد و ارتقای مجموعه، ارائه خدمات مطلوب تر و بهتر و رضایت مندی خداوند، اشخاص و ارباب رجوع را به همراه دارد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین رمضانی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه نیز با قدردانی از زحمات دکتر نوایی نیا گفت: ایشان از اساتید پیشکسوت و فردی دقیق، مسئولیت پذیر و پیگیر هستند که خدمات زیادی به دانشگاه ارائه دادند که انشالله جزء باقیات صالحاتشان قرار گیرد.

حجت الاسلام و مسلمین رمضانی با عرض تبریک به دکتر میرزایی گفت: در فضایی که انسان با دانشجو سر و کار دارد، لطافت، صعه صدر، دقت نظر و توجه بالا و نگاه گره گشا را می طلبد و امیدواریم خداوند متعال همانگونه که به ما توفیق خدمت گذاری به بندگانش را عطا فرمود، ما را در این مسیر یاری نماید.

سپس دکتر نوایی نیا معاون سابق آموزشی دانشگاه با قدردانی از دکتر بهرام عزیزالله گنجی سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: در این مدت همکاری و فعالیت، همواره شاهد تواضع، فروتنی و اخلاق مداری از ایشان بودم و از دکتر واثقی امیری رییس سابق دانشگاه و همچنین از همکارانش در حوزه معاونت آموزشی، دانشجویی، معاونین آموزشی دانشکده ها، مرکز فناوری اطلاعات و ... تشکر و قدردانی نمود.

دکتر نوایی نیا در ادامه گزارشی از عملکرد حوزه معاونت آموزشی در مدت 6  سال تصدی در این مسئولیت اشاره کرد که در ذیل به پاره ای از آن ها اشاره شده است:

سیستمی کردن امور این حوزه در بخش های مختلف، غیر حضوری کردن امور دانشجویی از جمله ثبت نام و انتخاب واحد و ...، اصلاح  آیین نامه ها و مقررات آموزشی، پذیرش دانشجویان بین الملل و تدوین ساختار مشخص برای آن، دبیری شورای معاونین آموزشی دانشگاه های منطقه 2 کشور، ایجاد دفتر آموزش های آزاد و مجازی، کاهش پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی، انعقاد تفاهم نامه همکاری با بسیاری از دانشگاه های کشور، توجه به نظم و انضباط قوانین دانشجویی، تجهیز آزمایشگاه های آموزشی، کنترل ظرفیت کلاس ها، سر و سامان دادن به دروس عمومی، المپیاد های دانشجویی، ترغیب و تشویق دانشجویان ممتاز و ...

در ادامه دکتر محمد میرزایی معاون آموزشی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با ادای احترام، درود و سلام به روح بلند زنده یاد نوشیروانی و با قدردانی از حسن اعتماد دکتر عزیزالله گنجی سرپرست دانشگاه، گفت: امیدوارم که بتوانیم با یاری خداوند و همکاری، همدلی و حمایت های همه ی همکاران در حوزه آموزش کل، تحصیلات تکمیلی، دانشکده ها  و ... امور را بر اساس قوانین و سیاست های وزرات علوم و دانشگاه را به نحو احسن انجام دهیم و زمینه رشد و اعتلای دانشگاه را فراهم آوریم.

گفتنی است این مراسم با قدردانی از زحمات دکتر نوایی نیا و اهدای حکم به دکتر میرزایی به پایان رسید.


( ۴ )