مراسم تودیع و معارفه دبیر شورای هم اندیشی اساتید برگزار شد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۳ کد : ۸۸۰ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۸۳
به گزارش روابط عمومی، مراسم تودیع و معارفه دبیر شورای هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور سرپرست دانشگاه، مشاور ایشان، معاونین، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاون ایشان و رؤسای دانشکده ها برگزار شد.
مراسم تودیع و معارفه دبیر شورای هم اندیشی اساتید برگزار شد

دکتر بهرام عزیزالله گنجی سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این مراسم اظهار داشت: شورای هم اندیشی اساتید بازوی پرتوان و پرقدرتی برای دانشگاه محسوب می شود که این هم اندیشی باید در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، مسایل روز جامعه و ... صورت بگیرد و برای این که تاثیرگذار باشد راهبرد ها و راه حل های منتج این جلسات به مراکز مرتبط انتقال داده  شود.

دکتر عزیزالله گنجی تاکید کرد: بهره مندی از خرد جمعی در هر زمینه ای باعث پیشبرد سریع تر امور و همچنین دسترسی زودتر به اهداف می گردد و به اهمیت موضوع مورد بررسی در جلسات شورای هم اندیشی اساتید پرداخت و گفت:  موضوع هم اندیشی بسیار مهم است؛ موضوع هم باید بروز باشد و هم باید از اندیشه های اساتید متخصص در آن موضوع بهره برد.

سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن تشکر از زحمات دکتر غلامرضا ضابط پور در مدت تصدی دبیری شورای هم اندیشی اساتید از دکتر هادی رزاقی به جهت قبول مسئولیت قدردانی نمود و گفت: امیدواریم که جلسات هم اندیشی کما فی السابق برگزار گردد و به عنوان بازوی پرتوان در پیشبرد اهداف دانشگاه یاری گر باشد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به نقش اعضای هیات علمی دانشگاه ها در بیان مقام  معظم رهبری در قالب کلید واژه هایی چون فرماندهان جنگ نرم و سوزن بانان پیشرفت علمی کشور اشاره کرد و گفت: به فرموده ی ایشان، استاد، خودش باید وسط میدان این مبارزه عمیق، حیاتی و مقدس و در مقابله با جنگ نرم حضور داشته باشد و در نقش و قالب فرمانده در عرصه های مختلف ایفای نقش کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که فرمودند: کسی که عالم به زمانش باشد، شبهات باعث نمی شود دست و پایش را گم کند تاکید کرد: باید آینده نگری و آینده پژوهشی را در کنار پرداختن به مباحث روز جامعه توجه داشته باشیم و همچنین در کنار امور روزمره جلسات هم اندیشی، به سمت تخصصی کردن مشورت ها و موضوعات پیش برویم، دوره های معرفت افزایی ادامه داده شود، موضوع شناسی و مساله شناسی بسیار مهم است، از اساتید متخصص در زمینه موضوع بهره گرفت و در نهایت راهبردها را به مجموعه های مرتبط انتقال داد و به برگزاری اردوهای اعضای هیات علمی توجه شود.

شایان ذکر است حجت الاسلام و المسلمین حسینی در پایان ضمن قدردانی از حمایت های همه جانبه دکتر عزیزالله گنجی از همکاری های دکتر واثقی امیری ریاست سابق دانشگاه و زحمات دکتر ضابط پور قدردانی نمود.

سپس دکتر ضابط پور دبیر سابق هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به ارائه گزارشی از عملکرد این شورا پرداخت و گفت: این شورا از ابتدای شکل گیری تا کنون 58 جلسه را برگزار نمود که 15 جلسه آن در دوره کرونا بوده است و افزود: اولویت ما فقط مسایل فرهنگی نبود، بلکه در ابعاد مختلف به بحث و تبادل نظر می پرداختیم و پیشنهاد کرد سعی کنید در این شورا هم فکری در زمینه مسایل و مشکلات دانشگاه نیز صورت بگیرد و در پایان از زحمات کارکنان دفتر نهاد رهبری و اهتمام ویژه مسئولین دانشگاه قدردانی نمود.

در ادامه دکتر رزاقی ضمن قدرادنی از حسن اعتماد مسئولین دانشگاه گفت: خدمت به  صاحبان خرد توفیقی ارزشمند است که نصیب اینجانب شده است و با ریل گذاری شورای فرهنگی، برنامه ها را انشالله اجرا می کنیم و همکاران ما در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دارای توانمندی ها و توانایی های زیادی هستند که بهره مند می گردیم.

این مراسم با قدردانی از دکتر ضابط پور و اهدای حکم به دکتر رزاقی پایان یافت.


( ۲ )