در راستای توسعه همکاری‌های فناورانه صورت گرفت؛

نشست مسئولین شرکت دیزل سنگین ایران (دسا) و با رییس دانشگاه

۰۱ تیر ۱۴۰۵ | ۰۹:۲۰ کد : ۷۷۲۱ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۴۰
به گزارش روابط عمومی، در راستای تقویت ارتباط مؤثر صنعت و دانشگاه، جلسه مشترکی با حضور دکتر سید محمود ربیعی رییس دانشگاه، دکتر مصطفی رحیم نژاد معاون پژوهش و فناوری و مدیران این حوزه با مهندس مرادی مدیرعامل شرکت دسا، به همراه مسئولان واحد تحقیق و توسعه (R&D)، مدیر بازاریابی و مسئول طرح و توسعه شرکت برگزار شد که به بررسی زمینه‌های مشترک همکاری پرداختند.
نشست مسئولین شرکت دیزل سنگین ایران (دسا) و با رییس دانشگاه

محور اصلی این گفتگوها، بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی دانشگاه برای حل چالش‌های فنی صنعت دیزل و همچنین پیاده‌سازی سازوکار «بورس صنعت» برای حمایت از دانشجویان نخبه بود. در جریان این هم‌اندیشی، طرفین بر ضرورت تعریف پروژه‌های کاربردی و مسئله‌محور تأکید کردند و مقرر شد شرکت دسا با تدوین و ارسال اسناد RFP (درخواست پیشنهاد فنی) پروژه‌های اولویت‌دار خود به دانشگاه، فرآیند ارزیابی‌های اولیه را آغاز نماید. با دریافت این مستندات و بررسی ظرفیت‌های علمی در دانشکده‌های مربوطه، تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک برای بررسی دقیق‌تر و دستیابی به توافق نهایی جهت اجرای پروژه‌های مشترک آتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این نشست گامی عملیاتی برای اتصال مستقیم نیازهای صنعت سنگین کشور به هسته‌های پژوهشی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل محسوب می‌شود.