مراسم خانه تکانی دل برگزار شد

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۴ کد : ۷۳۰ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۴۵
به گزارش روابط عمومی مراسم خانه تکانی دل با حضور دانشگاهیان در مسجدالرسول (ص) دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.
مراسم خانه تکانی دل برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این مراسم گفت: یکی از سنت های حسنه دانشگاه، برگزاری مراسم خانه تکانی دل در آستانه حلول ماه مبارک رمضان بود، اما امسال با توجه به این که بعد از تعطیلات عید باستانی نوروز، ماه مبارک رمضان شروع می شود، این مراسم در آستانه عید نوروز برگزار شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه اظهار داشت: انسان دارای عقل و غریزه است که به تناسب رشد معرفتی و عقلانی اش ممکن است دچار خطاها و اشتباهاتی شود و این لغزش ها و خطاها به فراخور شرایطی است که در آن قرار دارد. ما مسلمانیم و این جزء اعتقادات اولیه ماست که خداوند حق الناس را نمی بخشد. ممکن است اختلاف، کینه، کدورت و ناراحتی ای برای افراد به وجود آمده باشد، پس چه نیکوست تا انسان در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز، خانه تکانی دل انجام دهد و با آب جلا بخش عفو و بخشش، غبار و آلودگی های کینه و کدورت را از دلش بزداید و با دلی روشن و روحی آرام به استقبال سال نو و ماه مبارک رمضان برود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود: واژه ی عفو و مشتقات آن 34 بار در قرآن کریم آمده است. عفو و بخشش انسان را در مسیر رحمت الهی قرار می دهد و دل را نورانی تر و صفا و صمیمیت و همدلی و اتحاد را بیشتر می کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پایان به سفارشات و توصیه های امام رضا (ع) به اباصلت در آخرین جمعه ماه شعبان اشاره کرد که فرمودند: اى اباصلت ماه شعبان بیشترش گذشت و این جمعه آخر آن است، پس آنچه از اعمال خیر که در این ماه در انجام آن کوتاهى کرده‏اى در این چند روزى که باقى مانده تدارک کن و بر تو باد به انجام آنچه به حال تو مفید است و ترک آنچه براى تو فایده‏اى ندارد و دعا و استغفار و تلاوت قرآن را افزون کن و از گناهان و نافرمانی­هایت به‏سوى خدا بازگرد و توبه نما، تا ماه خدا به تو رو کرده باشد در حالى که تو با خدایت اخلاص ورزیده باشى و امانتى بر گردن خود باقى مگذار مگر آنکه آن را ادا کنى و نیز در دلت کینه هیچ مؤمنى نباشد مگر اینکه آن را از دل بیرون کنى.

و هیچ گناهى را که مرتکب بوده‏اى وامگذار مگر آنکه آن را رها کرده و از آن دورى گزینى و از خداوند پروا داشته باش و در امور نهان و آشکارت بر او توکّل و اعتماد کن و هر کس بر خدا توکّل کند؛ همانا خداوند او را کافى است؛ زیرا خداوند کار خود را به انجام می­رساند و براى هر چیز اندازه‏اى قرار داده است.


( ۱ )