مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه برگزار شد

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۶ کد : ۷۲۸ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۳۸
به گزارش روابط عمومی، مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور ریاست دانشگاه، قائم مقام ایشان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاون ایشان، معاونین و کارکنان حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی برگزار شد.
مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه برگزار شد

دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض خیرمقدم و تبریک پیشاپیش میلاد منجی عالم بشریت و عید نوروز گفت: مسئولیت فرصتی برای خدمت به خلق است و اگر همه مدیران و مسئولین چنین نگاهی به مسئولیت داشته باشند؛ مسایل و مشکلات حل خواهد شد.

دکتر عزیزالله گنجی گفت: در هر مجموعه ای من جمله دانشگاه، پست های مدیریتی محدود است؛ اما همه اعضای مجموعه باید احساس مسئولیت کنند و همگی در راستای اهداف و ماموریت های مجموعه تلاش کنند و به جلو حرکت کنند.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تاکید کرد: مدیرانی که قبول مسئولیت می کنند همواره باید به چند شاخصه مهم توجه کنند که یکی از آن ها مشورت و بهره مندی از خرد جمعی است. هنر مدیریت در این است که از پتانسیل ها و ظرفیت های اعضای مجموعه در راستای تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها و دسترسی سریع تر به اهداف بهره برد. زمانی که از توانمندی افراد مختلف برای پیشبرد امور استفاده می گردد؛ همه ی آن افراد علاوه بر ارائه پیشنهادات و نظراتشان، در اجرای امور نیز کمک می کنند و به عنوان یک بازو و کمک کار هستند.

دکتر عزیزالله گنجی حاکم کردن قانون و مقررات در امور و فعالیت ها را از دیگر شاخصه های ابزار مدیریتی عنوان کرد و افزود: همه اعضای مجموعه باید خود را مکلف و موظف به اجرای قانون و مقررات بدانیم؛ چرا که در این صورت ارائه خدمات سریع تر و مطلوب تر خواهد بود.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به موضوع مهم تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و گفت: به ارباب رجوع که عموما دانشجویان، اساتید و کارمندان هستند باید به دیده احترام بنگریم. ارزش شان را حفظ کنیم. به پیشنهادات و نظراتشان توجه کنیم.

دکتر عزیزالله گنجی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات دکتر واثقی امیری ریاست سابق دانشگاه، از زحمات و فعالیت های دکتر حمید رضا محمدی دانیالی در مدت تصدی معاونت فرهنگی اجتماعی قدردانی کرد و از دکتر ضابط پور به جهت قبول مسئولیت تشکر نمود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه گفت: درک درست از موقعیت و شرایطی که در آن قرار داریم می تواند کمک زیادی به ما بکند. ما ولی فقیه را نائب برحق امام زمان (عج) می دانیم و این جزء اعتقادات مبنایی ماست. ما کارگزار نایب امام زمان هستیم و این جای بسی شکرگزاری دارد. اگر این نگاه باشد ما هیچ وقت از فعالیت و کارکردن خسته نمی شویم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه به آیه 114 سوره بقره اشاره کرد که خداوند متعال می فرماید: کیست ستمکارتر از آن که مردم را از ذکر نام خدا در مساجد منع کند و در خرابی آن اهتمام و کوشش نماید؟ چنین گروه را نشاید که در مساجد مسلمین در آیند جز آنکه (بر خود) ترسان باشند. این گروه را در دنیا ذلت و خواری نصیب است و در آخرت عذابی بزرگ. و افزود: این آیه نشان می دهد که بالاترین ظلم، ظلم فرهنگی است. رفتار و کردار و برنامه ریزی ما باید به گونه ای باشد که مسجد تنها نباشد. کار فرهنگی فراهم نمودن زمینه تعالی انسان و رفع موانع آن است. امروز مباحث فرهنگی با عرصه های مختلفی تنیده شده است.مباحث فرهنگی چند لایه و به هم وابسته است. بخش فرهنگی باید همه جوانب را ببیند. مباحث فرهنگی نمی تواند جدای از سیاست، اقتصاد، اجتماع و ... باشد. پشتیبانی از معاونت فرهنگی و فعالیت های فرهنگی یک ضرورت است. مدیریت جهادی پشتوانه جهادی می طلبد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: امروز عرصه فرهنگی مصداق آیه 54 سوره مائده است، باید در این عرصه مانند قومی که خدا بر می انگیزد عمل نمود؛ قومی را که بسیار دوست دارد و آنها نیز خدا را دوست دارند و نسبت به مؤمنان سرافکنده و فروتن و به کافران سرافراز و مقتدرند، در راه خدا جهاد کنند و (در راه دین) از نکوهش و ملامت احدی باک ندارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه همچنین از زحمات دکتر دانیالی، دکتر جهانیان در مدت تصدی مدیریت فرهنگی تشکر کرد و از قبول مسئولیت دکتر ضابط پور قدردانی نمود.

سپس دکتر محمدی دانیالی گزارشی از عملکرد معاونت فرهنگی ارائه داد و گفت: موتور محرکه فعالیت های فرهنگی، دانشجویان هستند و از فعالیت ها و همکاری اعضای شورای فرهنگی، هیات نظارت بر نشریات، دفتر نهاد رهبری، کمیسیون تخصصی ماده یک، دکتر جهانیان، دکتر حسینی، کارکنان معاونت، روابط عمومی و حراست دانشگاه تشکر نمود.

در ادامه دکتر ضابط پور از حسن نیت و اعتماد ریاست دانشگاه تشکر نمود گفت: من باب من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق از زحمات دکتر واثقی امیری و دکتر محمدی دانیالی تشکر و قدردانی می نمایم. آن چیزی که باعث وقوع انقلاب شد وحدت ملت ایران بود و قطعا وحدت اعضای مجموعه باعث استمرار پیشرفت ها خواهد شد. محیط اسلامی انقلابی در کشور کم نداریم؛ اما محیط دانشگاه بسیار سرنوشت ساز است؛ اگر بخواهیم آینده یک کشور را پیش بینی کنیم، باید به دانشجویان امروز در دانشگاه ها نگاه کنیم؛ چرا که مدیران، مسئولان، مهندسان، پزشکان، معلمان و ... فردای جامعه آنان هستند.

هدف دانشگاه آموزش و تربیت است. بخش مهمی از تربیت دانشجویان به عهده معاونت فرهنگی است که همه باید همت کنند همکاری کنند تا با برنامه ریزی درست، اجرا و ارزیابی دقیق این مهم به وقوع بپیوندد.


( ۳ )