بزرگداشت شعائر الهی نشانه تقوای دل و ایمان انسان است

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۸ کد : ۷۱۵ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۳۹
به گزارش روابط عمومی، مراسم بزرگداشت روز مقام شهید و شهدا با حضور دانشگاهیان در مسجدالرسول (ص) دانشگاه برگزار شد.
بزرگداشت شعائر الهی نشانه تقوای دل و ایمان انسان است

حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این مراسم گفت: 22 اسفند 1358 سالروز تاسیس بنیاد شهید بود و از سال 1383 به روز بزرگداشت شهدا در تقویم جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه اظهار داشت: بزرگداشت شعائر الهی نشانه تقوای دل و ایمان انسان است و قطعا بزرگداشت شهدا که اراده ی آن ها در اراده ی الهی فانی شد، مصداق بارز بزرگداشت شعائر الهی و نشانه های خداوند است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرمودند: اشتباه است اگر کسی خیال کند اسم جنگ و شلمچه و ایثار و سرباز و سپاهی و سردار را نیاورید؛ مبادا وضعی که میخواهیم در جامعه به وجود آید، به هم بخورد! نه؛ این خطاست. وضع مطلوب، وضع خوب، بنای شامخ، پرچم عزّت، دولت مقتدر، ملت سربلند و راه روشن، آن وقتی خواهد شد که مفهوم «جهاد» در حالی که در انسان های پاک و والا و پیراسته تجسّم پیدا کرده است، در جامعه‌ای نیز وجود داشته باشد، و در جامعه ما وجود دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ضمن اشاره به ارزش و جایگاه شهادت در پیشگاه خداوند متعال به آیه 154 سوره بقره اشاره کرد که خداوند متعال می فرماید: و به آنان که در راه خدا کشته شوند مرده نگویید، بلکه زنده ابدی هستند و لیکن همه شما این حقیقت را درنخواهید یافت. و افزود: شهید همیشه زنده است. شهید سلیمانی امروز زنده تر از دوران حیاتش است. طبق آیه 175 و 176 سوره اعراف دلبستگی به دنیا و پیروی از هوای نفس سبب ضلالت انسان است. شهدا از تعلقات دنیایی عبور کردند و فقط خدا را در همه احوال و ساعات، ناظر بر اعمال خود می دیدند و براستی که رمز و راز شهادت در این است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی تاکید کرد: الان جهاد نظامی نیست؛ اما در باغ شهادت همیشه باز است. فرهنگ شهادت همیشه وجود دارد. به فرموده پیامبر اکرم (ص) کسی که برای کسب علم از خانه خارج می شود؛ اجر و ثواب شهید را دارد و همچنین کسی که اختلاف امت مرا برطرف می کند یا کسی که خدمت به خانواده اش می کند یا کسی که قدرت به انجام گناه را دارد، اما گناه نمی کند؛ انسان های پاک و عفیف؛ اینها اجر و ثواب شهدا را دارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ضمن بیان این که ما مدیون خون شهدا هستیم و امیدوارم که شرمنده شهدا نشویم افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران هدیه ای است که شهدا به دست ما رساندند و ما هم باید امانت دار خوبی باشیم و تلاش کنیم تا آن را به درستی به دست آیندگان برسانیم.