در سخنرانی علمی پژوهشی ارائه شد؛
ارزیابی عملکرد سازمان ها مبتنی بر مدل تعالی سازمانی EFQM

دکتر امامی اظهار داشت: بهبود عملکرد سازمانی، باید مبتنی بر آگهی فرآیندی باشد که چرخه عملکرد نامیده میشود. هر برنامه بهبود عملکرد سازمانی، باید از اندازهگیری عملکرد و بعد ارزیابی عملکرد شروع نمایـد.
دکتر امامی تاکید کرد: رویکردهای سنتی ارزیابی عملکرد، معمو لاً فقط معیارهای مالی و اقتصادی را مورد توجه قرار میدهند، در حالیکه عوامل زیادی در سازمانها وجود دارند که بر شاخصهای کلیدی عملکرد مالی و اقتصادی تأثیرگذار هستند که باید در پروسه ارزیابی عملکرد سازمانها دیده شوند. یکی از سیستم های نوین ارزیابی عملکرد، مدل تعالی سازمانی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا ( EFQM ) 1 است که به ارزیابی عملکرد سازمان در بخش های مختلف سازمان نظیر رهبری، کارکنان، فرآیندها، راهبردها و خط مشی ها، شراکت ها و منافع، مشتریان، جامعه، نتایج کلیدی عملکرد می پردازد.
در این سخنرانی، با ارائه مفاهیم مرتبط با مدل تعالی سازمانی EFQM ، به نحوه پیاده سازی این مدل در سازمان ها پرداخته شده است و گزارشی از نحوه بکارگیری این مدل در طرح پژوهشی " پایش عملکرد واحدهای بزرگ و متوسط استان مازندران بر اساس شاخص های مهم اقتصادی طی دهه گذشته و تدوین راهبردهای مناسب، با توجه به تغییر شرایط سیاسی و منطقه ای، برای حداقل 5 سال آتی " ارائه گردید.