استفاده از نرم افزار های داخلی برای حفظ امنیت ملی ضروری است

۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۲ کد : ۶۵۰ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۸۰
به گزارش روابط عمومی، دکتر مهدی عمادی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و مدیر مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در سخنرانی بین الصلاتین ظهر و عصر در مسجدالرسول (ص) دانشگاه ضمن عرض تبریک ایام الله دهه فجر به موضوع سامانه و خدمات نرم افزاری و جایگاه آن در ایران اشاره کرد و گفت: در محیط های آکادمیک نیز این سؤال مطرح است که با وجود گوگل، فیس بوک، تلگرام و ... آیا ما نیازی به نرم افزارهای داخلی داریم؟
استفاده از نرم افزار های داخلی برای حفظ امنیت ملی ضروری است

دکتر عمادی در پاسخ به این سؤال به جمله معروف بیل کلینتون در مراسم اهدای جایزه ملی تکنولوژی گفت: این کاری که شما کردید باعث شد تا آمریکا در عصر اطلاعات رهبر دنیا باشد و تاکید کرد: درآمد عمده گوگل از سرویس های اطلاعاتی آمریکا است و کارکردن در این حوزه، برای حفظ امنیت ملی ما بسیار ضروری است.

وی ضمن اشاره به پروژه های موفقی چون آپارات گفت: بر اساس اعلام گوگل، آپارات به عنوان 50 شرکت برتر استارت آپی دنیا معرفی شد. یا به عنوان مثال در فضای آموزش مجازی، نرم افزار اسکای روم هم بسیار موفق عمل کرده است که یک نرم افزار کاملا ایرانی است، مسیر یاب نشان زمانی می تواند موفق عمل کند و ترافیک را به درستی پیش بینی کند که به اندازه گوگل مپ کاربر داشته باشد و  همه سامانه های نرم افزاری ایرانی زمانی به بلوغ و درخشش اصلی خود می رسند که کاربران بیشتری پیدا کنند.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: ما در بحث سرویس های نرم افزاری نشان دادیم که دانش فنی را داریم و در بخش بازاریابی و از نظر روانی جامعه و دولتمردان باید حمایت شویم و چالش های ما در بخش نرم افزار بیشتر غیرفنی است.

دکتر عمادی توصیه نمود تا جایی که می توانید از سرویس های داخلی استفاده کنید. واقعا بسیاری از بدبینی هایی که نسبت به سرویس های داخلی وجود دارد، واقعیت و مصداق عینی ندارد. همه ما باید به خاطر امنیت ملی مان، دغدغه حمایت از سرویس های داخلی را داشته باشیم.


( ۳ )