۳۳ درصد گردشگری سلامت در حوزه زیبایی و دندانپزشکی است

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۸ کد : ۶۴۳ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۹۲
به گزارش روابط عمومی، دکتر محمد مهدی پایدار عضو هیات علمی و رییس دانشکده مهندسی مواد و صنایع دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در سخنرانی بین الصلاتین ظهر و عصر در مسجدالرسول (ص) دانشگاه ضمن عرض تبریک ایام الله دهه فجر به موضوع گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: گردشگری سلامت یکی از گرایش های گروه مهندسی صنایع؛ مهندسی سیستم های سلامت است که از سال ۱۳۹۶ طی تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی بابل در دانشکده مهندسی مواد و صنایع شروع به فعالیت نموده است. این گرایش، مدیریت، برنامه ریزی و طراحی حوزه های تخصصی سلامت و پزشکی را بر عهده دارد و به صورت میان رشته ای به موضوعات زنجیره تأمین و توسعه گردشگری کمک می کند.
۳۳ درصد گردشگری سلامت در حوزه زیبایی و دندانپزشکی است

دکتر پایدار گفت: گردشگری جنبه های مختلفی از جمله گردشگری مذهبی، گردشگری پزشکی، بوم گردی و ... را در بر دارد.
وی ضمن بیان این که 33 درصد گردشگری سلامت در حوزه زیبایی و دندانپزشکی است افزود:  در ایران حدود 954 بیمارستان مطرح داریم که 270 بیمارستان در حوزه گردشگری سلامت فعالند و ایران رتبه 40 را در دنیا دارد و با توجه به کیفیت خدمات، هزینه درمان پایین تر نسبت به کشورهای دیگر و مناطق گردشگری مناسب می تواند به جایگاه بهتری برسد و هم اکنون در زمینه باروری، سلول های بنیادی، جراحی زیبایی، دندانپزشکی و ... در این حوزه ارائه خدمات می نماید.
از نظر ارائه خدمات در جایگاه خوبی هستیم؛ ولی نقش بازاریابی برای ارتقا جایگاه ایران می تواند بسیار مؤثر باشد.
دکتر پایدار به موضوع مهم گردشگری پایدار اشاره کرد و گفت: در این گردشگری علاوه بر جذب درآمد و شاخص اقتصادی، به شاخص های زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی هم توجه می شود و نکته ای که حائز اهمیت است تبلیغات درست و جذب رضایتمندی مشتری است. مثلا مراکزی به نام هتل بیمارستان ها هم ارائه خدمات پزشکی می دهند و هم خدمات اقامتی.
رییس دانشکده مهندسی مواد و صنایع با اشاره به این که ایران حدود سه سال است که در زمینه گردشگری سلامت فعالیت می کند گفت: قطعا با برنامه ریزی دقیق پیشرفت های خوبی برای کشور حاصل خواهد شد و اظهار داشت: دانشکده مهندسی مواد و صنایع دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز با مراکز درمانی ای که به گردشگران سلامت ارائه خدمات می نمایند همکاری تنگاتنگی دارد و رشته مهندسی صنایع دانشگاه، نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا نموده است.