مصاحبه روابط عمومی با معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در خصوص بهداشت و کیفیت غذا در سلف دانشجویان
در هنگام ورود موادغذایی به آشپزخانه و سلفسرویس، در ابتدای کار از سوی کارشناس تغذیه سلف سرویس اقدامات زیر صورت میگیرد:
- بررسی تاریخ تولید، تاریخ انقضاء پروانه بهداشتی کلیه موادغذایی بستهبندی شده (پروانه بهداشتی همهی مواد اولیه در سامانه غذادارو IFDA به صورت آنلاین بررسی میشود) سپس اجازه تخلیه و نگهداری در سردخانهها و انبار موادغذایی داده میشود.
-- درج تاریخ ورود موادغذایی آمادهسازی شده در آشپزخانه بر سردخانهها
- نظارت بر شستشو موادغذایی پروتئینی.
- نظارت بر سالمسازی و ضدعفونی و شستشوی سبزیجات و صیفیجات مصرفی.
- آموزش به پرسنل در خصوص نحوه استفاده از مواد ضدعفونیکننده سبزیجات براساس دستورالعمل وزارت بهداشت.
وی همچنین افزود: بررسی کارت بهداشت و گواهی بهداشت عمومی کلیه پرسنل شاغل در آشپزخانه و سلفسرویس، آموزش چهره به چهره به پرسنل درخصوص رعایت بهداشت فردی (کوتاه بودن ناخن دست و تمیز بودن لباس کار، استحمام پس از پایان کار) از دیگر اقدامات منظم و دورهای کارشناس بهداشت در آشپزخانه دانشگاه میباشد.
دکتر تورنگ اظهار داشت: سمپاشی به منظور مبارزه با حشرات و جوندگان به صورت دورهای 3 بار در سال انجام میشود: یکبار قبل از شروع سال تحصیلی جدید (شهریورماه) یکبار در هنگام تعطیلات دو ترم و بار دیگر با شروع فصل گرما.
معاون دانشجویی دانشگاه تاکید کرد: کارشناس بهداشت خانم عزیزنژاد و هم چنین کارشناس تغذیه و مسئول سلف آقای غایبی همه روزه در ساعات اداری در سلف حضور مستمر دارند، دانشجویان عزیز در صورت بروز هرگونه مشکلی در غذا در وهله اول، به مسئول سلف یا کارشناس بهداشت مراجعه کنند تا پس از صحتسنجی برای طی کردن مراحل قانونی صورتجلسه تهیه و تنظیم شود تا برابر قرارداد با پیمانکار برخورد قانونی به عمل آید.
دکتر تورنگ با تاکید بر این که رعایت مسائل بهداشتی و سلامت دانشجویان عزیز خط قرمز معاونت دانشجویی دانشگاه میباشد و ضمن اشاره به مشاهده جسم خارجی در غذا در تاریخ 27 آبان توسط دانشجو افزود: به ادعای پیمانکار حجم بالای کار در آشپزخانه موجب شده پرسنل با سرعت عمل بالاتری کار کنند که همین امر احتمالاً باعث کاهش دقتعمل آنها در هنگام تمیز کردن کشمشها شده است که این موضوع اصلاً مورد قبول دانشگاه نمیباشد و در همین راستا تذکر کتبی به پیمانکار داده شد و درخواست جریمه پیمانکار جهت جلوگیری از تکرار این موضوع به معاونت اداری و مالی ارسال گردید و بار دیگر تاکید کرد: دانشجویان عزیز در صورت بروز هر گونه مشکلی در فضای سلف سرویس در وهله اول، به مسئول سلف یا کارشناس بهداشت مراجعه کنند که همه روزه در ساعات اداری در سلف حضور مستمر دارند.