در زمینه سیستم های راداری جز ء چند کشور اول دنیا هستیم

۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۶ کد : ۶۳۳ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۴۳
به گزارش روابط عمومی، دکتر سید مهدی حسینی اندرگلی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و مدیر گروه مخابرات دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در سخنرانی بین الصلاتین ظهر و عصر در مسجدالرسول (ص) دانشگاه با عرض تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: صنعت مخابرات یکی از صنایع مهم و زیرساختی در همه کشور های جهان است و بسیاری از صنایع و مشاغل بر اساس این زیرساخت ها شکل می گیرند.
در زمینه سیستم های راداری جز ء چند کشور اول دنیا هستیم

وی افزود: صنعت مخابرات در مقایسه با قبل از انقلاب به حدی از بلوغ و پیشرفت رسیده است که دنیا را دگرگون نمود که به عصر ارتباطات نامگذاری شده است.

وی افزود: هم اکنون خدمات زیادی از طریق زیرساخت های ارتباطی ارائه می گردد و همه ناگزیر به بهره گیری از تکنولوژی جدید هستند.

دکتر حسینی اندرگلی تاکید کرد: ما در رشته مهندسی  مخابرات فارغ التحصیلان توانمندی را داریم که در صنایع معروف جهان فعالیت دارند؛ اما از آن جایی که همواره سیاست بر این بوده است که به دنبال کالاهای سریع و ارزان قیمت باشیم، نتوانستیم در زمینه تکنولوژی مخابراتی به خوبی عمل کنیم و عمده فعالیت ها محدود به ارائه خدمات نصب و نگهداری از تکنولوژی های وارداتی شده است؛ اما شایان ذکر است که چون در زمینه نظامی، خرید تجهیزات امکان پذیر نبود، راهی جز خودکفایی نبود و به نیروهای داخلی اعتماد شد و با  طراحی زیرساخت ها، به دست آوردن دانش فنی و پشتکار محققان و دانشمندان داخلی، از حدود سال 1385 تولیدات ما شروع شد و موفقیت ها و دستاوردهای خوبی حاصل شد که قابل رقابت با صنایع بزرگ دنیاست.

دکتر حسینی اندرگلی افزود: هم اکنون در زمینه سیستم های راداری جز چند کشور اول دنیا هستیم که در این زمینه تولیدات و صادرات صورت می گیرد و به نیازهای صنعت نظامی پاسخ داده می شود.

وی گفت: هر کس دست برتر در زمینه صنعت تکنولوژی مخابراتی داشته باشد، می تواند بسیاری از چیزها را تحت کنترل خود درآورد. انشالله با اعتماد به دانش بومی و روی آوری به نسل 5 مخابرات، تولیدات منحصر به فردی داشته باشیم که از تهدیدات و صدمات بیگانگان در امان باشیم.