برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فرایند داوری شرکت های دانش بنیان در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

۰۱ آبان ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۹ کد : ۶۲۹۶ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۴۸
به گزارش روابط عمومی، به همت مرکز رشد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و با همکاری پارک علم و فناوری مازندران و شرکت اندیشگاه کسب و کار، کارگاه آموزشی آشنایی با فرایند داوری شرکت های دانش بنیان در سالن اجتماعات دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فرایند داوری شرکت های دانش بنیان در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

در بخش اول این کارگاه آموزشی انواع شرکت های دانش بنیان شامل دانش بنیان نوپا، نوآور و فناور معرفی شد. در ادامه در رابطه با مراحل تولید در شرکت های نوپا و برنامه رشد شرکت ها مطالبی ارائه گردید.
سپس با ذکر ۹ محور فناوری های موجود در فهرست کالاها و خدمات دانش بنیان، به سه ملاک اصلی داوری و نحوه ارزیابی فناوری ها اشاره شد که شامل مرحله تولید، سطح فناوری و تسلط بر دانش فنی می باشد.

همچنین در این کارگاه، تجربیات شرکت کنندگان در فرایند داوری به اشتراک گذاشته شد و به سؤالات مختلف در زمینه حمایت ها از شرکت های دانش بنیان، معافیت های مالیاتی، عرف های موجود در داوری و ... پاسخ، مشاوره و راهنمایی داده شد.

مدرس کارگاه، دکتر عادل قربانی از منتورهای پارک علم و فناوری مازندران و مشاور شرکت های دانش بنیان بود که با مرکز رشد دانشگاه صنعتی نوشیروانی نیز در برگزاری رویداد بین‌المللی بینوکاپ (جشنواره کسب و کار نوشیروانی ) همکاری دارد.