نشست رییس پارک علم و فناوری مازندران با رییس دانشگاه

۲۳ مهر ۱۴۰۳ | ۰۸:۱۷ کد : ۶۲۸۱ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۲۲
به گزارش روابط عمومی، دکتر کریم سلیمانی رییس پارک علم و فناوری مازندران با حضور در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، نشستی با رییس دانشگاه داشت و در این نشست به بررسی راه های تعامل بیشتر بین دانشگاه و پارک علم و فناوری پرداخته شد.
نشست رییس پارک علم و فناوری مازندران با رییس دانشگاه

دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم و قدردانی از حضور دکتر سلیمانی و هیات همراه گفت: مسیر حرکت دانشگاه از ایده تا بازار است. در این مسیر دانشگاه با آموزش، پژوهش و حرکت در مسیر فناوری، دانش فنی دانشگاه را تبدیل به محصولات قابل استفاده در صنعت و جامعه می کند؛ اما امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه در همه ی زمینه ها نمی تواند پاسخگو باشد و همچنین موضوع بازاریابی برای فروش محصولات بسیار مهم است و در این جا نقش پارک های علم و فناوری و حمایت آن از پروژه های دانشگاه بسیار مهم است که باید این حلقه ی وصل شکل بگیرد تا پروژه های آزمایشگاهی تبدیل به پروژه های صنعتی شود و وارد بازار گردد.

در ادامه دکتر کریم سلیمانی رییس پارک علم و فناوری مازندران به 2 مقوله ی ماموریت ناخواسته برای پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: ماموریت واگرایی برای دانشگاه هاست که هر دانشگاهی به صورت جزیره ای عمل می کند و ماموریت هم گرایی رسالت پارک های علم و فناوری است. پارک ها حلقه اتصال و مرکز همگرایی در استان ها هستند؛ باید این حلقه ی اتصال برقرار شود. لازمه ی شکل گیری پردیس علم و فناوری داشتن مرکز رشد مشترک است. ارتباط بین دانشگاه و پارک باعث سبب تولید محصول می شود هر چند هدف ما فقط تولید محصول نیست؛ بلکه بازاریابی هم بسیار مهم است و محصولات ما باید از این بن بست هم خارج شوند.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه به بیان نظرات و پیشنهاداتشان پرداختند..