کارگاه‌ آموزشی پیشگیری از اعتیاد برگزار شد

۱۱ مهر ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۶ کد : ۶۲۶۰ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۷۷
گزارش روابط عمومی، از سوی مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه دانشجویان برگزار شد.
کارگاه‌ آموزشی پیشگیری از اعتیاد برگزار شد

دکتر محمود رضا هاشم ورزی فوق دکتری روانشناسی سلامت و مدیر گروه سلامت روان اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مازندران به بیان مفاهیم کلیدی اعتیاد از جمله تعریف اعتیاد، تعریف مواد و معتاد، علت روی آوری افراد به مواد، پیامدهای مواد و همچنین ارائه راهکار پرداخت.

دکتر هاشم ورزی گفت: اعتیاد یک نوع عادت است. به هر عادت بد اعتیاد گفته می شود و اعتیاد به عبارت دیگر، نوعی وابستگی به مواد است که این نوع وابستگی می تواند جسمانی یا روانی باشد که به تناسب نوع ماده، سن مصرف، میزان مصرف و طول مدت مصرف اثرات متفاوتی دارد.

مدیر گروه سلامت روان اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: عوامل متعددی از جمله عوامل فردی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، خانوادگی تربیتی، شخصی و ... سبب روی آوردن افراد به مواد می شود. داشتن حس بد نیز یکی از عواملی است که باعث می شود تا افراد مواد را برای از بین بردن آن تجربه کنند.
دکتر هاشم ورزی گفت: حس بد در اثر عوامل مختلف ایجاد می شود. با روش های سالم از قبیل ورزش، پیاده روری، موسیقی، طبیعت گردی و ... می توان آن را از بین برد؛ اما برخی افراد کوتاه ترین، آسان ترین و اشتباه ترین راه را برای از بین بردن آن انتخاب می کنند که روی آوردن به مواد از اشتباه ترین روش آن است.

گفتنی است این کارگاه آموزشی با پرسش و پاسخ پایان یافت.


( ۱ )