به میزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل؛

همایش تجلیل از برگزیدگان مازندرانی بنیاد ملی نخبگان برگزار شد

۱۰ مهر ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۶ کد : ۶۲۵۷ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۲۳۸
به گزارش روابط عمومی، همایش تجلیل از برگزیدگان مازندرانی بنیاد ملی نخبگان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.
همایش تجلیل از برگزیدگان مازندرانی بنیاد ملی نخبگان برگزار شد

دکتر روزبه شفقت معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این همایش به نیابت از دکتر عزیزالله گنجی رییس دانشگاه، ضمن عرض خیرمقدم و قدردانی از حضور مسئولین، مدعوین و نخبگان استان مازندران، سالروز ولادت دکتر شهید چمران و روز ملی نخبگان و یاد و خاطره ی همه ی شهدا را گرامی داشت و ضمن بیان خاطره ای از این شهید بزرگوار گفت: امیدواریم همه ی کسانی که دلشان برای حرکت در مسیر علم و فناوری می تپد، بتوانند رهرو خوبی برای این بزرگواران باشند.

آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران در این همایش با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدا و گرامیداشت سالروز میلاد شهید چمران و روز ملی نخبگان  گفت: این شهید بزرگوار در علم و دانش، جهاد فی سبیل‌الله و در گمنامی جهاد کردن، الگو و اسوه است.

آیت الله محمدی لائینی ضمن قدردانی از میزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و زحمات بنیاد نخبگان استان برای برگزاری این همایش اظهار داشت: باید از ظرفیت نخبگانی برای خدمت به مردم و جامعه بهره گرفت. نخبگان در زمینه های مختلف نیاز به هم افزایی و همکاری دارند. بنیاد نخبگان حلقه وصل است و برگزاری این مراسم باعث برقراری ارتباط و تعامل بیشتر بین آن ها می شود و برقراری این ارتباط رشد و پویندگی را به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: نخبگان ما در معرض آسیب هایی هستند، باید به آن ها توجه شود. بصیرت و سواد نخبگانی داشتن و نخبگانی زندگی کردن بسیار مهم است. با بصیرت، نتایج خوبی حاصل می شود.

آیت الله محمدی لائینی گفت: مرز علم و دانش باید از چارچوبه ی دنیا فراتر رود، باید به عالم آخرت وصل شود. باید حوزه های نخبگانی علوم طبیعی به حوزه های نخبگانی ذکر الهی، دین پژوهی، ترویج دین، اخلاق و معنویت وصل شود تا نافذ و سازنده و ارزشمند گردد. این نخبگی آدم ساز می شود نه فقط ابزار ساز.
در ادامه مراسم دکتر آزاد بخت رییس بنیاد نخبگان استان مازندران ضمن قدردانی از حضور مدعوین و مهمانان و بیان اهداف بنیاد از جمله شناسایی، هدایت، حمایت و بهره مندی از ظرفیت های جامعه نخبگانی، به معرفی گروه های مختلف تجلیل شوندگان در زمینه های مختلف پرداخت و اظهار داشت: جمع کل برگزیدگان این مراسم ۳۰۰ نفر است، به عنوان مثال ۳۷ دانشمند یک درصد مازندرانی داریم که در امروز به شکل نمادین از تعدادی از آن ها تجلیل می شود.

گفتنی است این همایش با تجلیل از نخبگان پایان پذیرفت که از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از آقایان دکتر داود دومیری گنجی، دکتر مفید گرجی و دکتر محسن شیخ‌الاسلامی و همچنین از دانشجویان؛ کارن قربانی دارنده مدال طلای مسابقات ملی مهارت، سید علی موسوی دارنده مدال طلا و مرتضی عابدی دارنده مدال برنز بیست و هشتمین المپیاد دانشجویی کشور تقدیر شد.


( ۱ )