جلسه هم اندیشی ویژه اساتید و کارمندان برگزار شد

۰۸ مهر ۱۴۰۳ | ۰۸:۲۸ کد : ۶۲۴۹ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۱۴
به گزارش روابط عمومی، از سوی دفتر هم اندیشی، بسیج اساتید و بسیج کارمندان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، جلسه هم اندیشی ویژه اساتید و کارمندان با موضوع تبیین ارزش های دفاع مقدس در جهت مقابله با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن با حضور رییس دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونین و جمعی از مدیران، اساتید و کارمندان و با سخنرانی سرهنگ جعفری معاون سیاسی سپاه کربلای مازندران برگزار شد.
جلسه هم اندیشی ویژه اساتید و کارمندان برگزار شد

سرهنگ جعفری معاون سیاسی سپاه کربلای مازندران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و ایثارگری ها گفت: فهم ما از فرهنگ دفاع مقدس این است که انقلاب به پیروزی رسید و همراه خود مفاهیمی را آورد و راه جدیدی را جلوی بشریت قرار داد.
معاون سیاسی سپاه کربلای مازندران به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص نگاه به دفاع مقدس اشاره کرد که فرمودند به جنگ تحمیلی و دفاع مقدس از دو منظر می توان نگاه کرد؛ اول جنبه ی توصیفی که شرح ایثارگری ها و رشادت ها و امکانات و ... است و جنبه دیگرش بعد تبیینی است که به چیستی و چرایی آغاز جنگ می پردازد.
سرهنگ جعفری انگیزه های شخصی صدام برای رسیدن قدرت، قرارداد 1975، ترس صدام از گسترش انقلاب در بین شیعیان عراق و بخصوص خواست قدرت های زورگوی آن زمان را از جمله دلایل شروع جنگ برشمرد و افزود: دفاع مقدس یک پدیده نادر بود.
سرهنگ جعفری گفت: جنگ تحمیلی اتفاق افتاد تا انقلاب با شعار و اهدافش پا نگیرد. دوران دفاع مقدس یک صحنه عینی، میدانی و ایثارگرایانه از شعارهای انقلاب، استقلال، آزادی و مردم سالاری دینی بود که توسط مردم اداره شد.
معاون سیاسی سپاه کربلای مازندران اظهار داشت: جنگ امروز، جنگ شناختی است. مهم ترین محور جنگ شناختی این است تا روحیه خود تحقیری را در بین جوانان تقویت کند و روحیه خودباوری را در آن ها از بین ببرد. همه ی ما در برابر این جنگ وظیفه داریم. باید پیام ها را به درستی به جوانان برسانیم تا دچار جنگ شناختی نشویم. محیط دانشگاه محیط کادرسازی و تربیت نخبه علمی است. باید برای دانشگاه ها ماموریت تعریف شود.
سرهنگ جعفری ضمن اشاره به تحولات منطقه گفت: شرایط، شرایط حساسی است. جنگ رژیم صهیونیستی جنگ موجودیتی است. نباید سکوت پیشه کرد و بی تفاوت بود. باید معادلات به خوبی درک شود و با تاکتیک عمل نمود.