مجله علمی پژوهشی رایانش نرم و فناوری اطلاعات در ۳۸ شماره توسط دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل منتشر شد

۲۸ شهریور ۱۴۰۳ | ۰۸:۲۱ کد : ۶۲۲۷ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۳۲
به گزارش روابط عمومی، مجله علمی پژوهشی رایانش نرم و فناوری اطلاعات (Journal of Soft Computing and Information Technology) با شماره استاندارد بین المللی الکترونیکی ۲۵۸۸-۴۹۱۳ در تاریخ ۱۳۹۰/۱۰/۲۱از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز علمی و پژوهشی را دریافت کرده است.
مجله علمی پژوهشی رایانش نرم و فناوری اطلاعات در ۳۸ شماره توسط دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل منتشر شد

حیطه و زمینه های تخصصی مجله علمی پژوهشی رایانش نرم و فن آوری اطلاعات شامل موضوعات زیر است:

رایانش نرم: هوش مصنوعی و سیستم های هوشمند، پردازش سیگنال شامل سیگنال های صوت، تصویر، ویدئو، حیاتی و مخابراتی، بینایی کامپیوتر، محاسبات شبکه ای، الگوریتم های تکاملی،شبکه های کامپیوتری و تشخیص الگو، سیستم اطلاعات جغرافیایی، سنجش از دور، فتوگرامتری و سایر حوزه های مرتبط.

فناوری اطلاعات: یادگیری الکترونیکی و هوشمند، سنجش از راه دور، داده کاوی، مخابرات و داده های شبکه‌ای، سیستم های اطلاعاتی، شبکه های حسگر و سایر حوزه های مرتبط.

 این مجله به زبان فارسی و انگلیسی است که در چهار پایگاه گوگل اسکولار، آی اس سی، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی و مگیران نمایه می­شود و در سال 1396 به رتبه B (69) ارتقا یافت. تاکنون در 12دوره و 38 شماره توسط دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به صورت فصلنامه منتشر شد.

سردبیری این مجله علمی پژوهشی بر عهده دکتر یاسر بالغی دماوندی و مدیر اجرایی آن دکتر سید مهدی حسینی اندار گلی می­باشد.

شایان ذکر است که کلیه مقالات منتشر شده توسط مجله رایانش نرم و فناوری اطلاعات به صورت دسترسی آزاد (Open Access) و رایگان در پایگاه اینترنتی مجله به نشانی https://jscit.nit.ac.ir/ قابل استفاده پژوهشگران و دانشجویان می‌باشد.