پژوهشگران برجسته دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در پایگاه علمی ScholarGPS

۱۷ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۱:۳۷ کد : ۶۱۹۸ اخبـــار دانشگاه افتخارات سرخط خبرها
تعداد بازدید:۴۱۲
به گزارش روابط عمومی، پایگاه علمی ScholarGPS، یک سکوی تحلیل تحقیقات دیجیتال است که پروفایل‌های جامع دانشمندان و مؤسسات دانشگاهی و غیر دانشگاهی را بررسی می نماید.
پژوهشگران برجسته دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در پایگاه علمی ScholarGPS

پایگاه علمی ScholarGPS، با استفاده از عوامل متعدد و سنجش کمی و کیفی مقالات و استنادات، رتبه‌بندی‌هایی را برای ارزیابی تأثیر علمی ایجاد و به شناسایی پژوهشگران برجسته می پردازد. این سکو مستندات منتشر شده توسط پژوهشگران را با معیارهایی شامل بهره‌وری، تأثیر و کیفیت رتبه بندی می نماید و رتبه هر پژوهشگر و مؤسسات دانشگاهی را در سطح جهانی در یک زمینه، گرایش و تخصص تعیین و اعلام می نماید. در این پایگاه علمی دکتر قاسم نجف پور، دکتر احمد رحیم پور و دکتر محسن جهانشاهی پژوهشگران برتر دانشگاه در طول عمرپژوهشیخود می باشند(https://scholargps.com/rankings/top_scholars.php?id=56594331315718&scholars=all&time_period=LIFETIME&year=2022). همچنین در طول دوره پنج ساله اخیر، 22 پژوهشگر با وابستگی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بعنوان پژوهشگران برتر دانشگاه معرفی شدند که لیست این پژوهشگران به شرح ذیل می باشد (https://scholargps.com/rankings/top_scholars.php?year=2022&time_period=LAST_5_YEARS&field_id=&discipline_id=all&specialty_id=&scholars=all&id=56594331315718).

دکتر علی اکبر رنجبر، دکتر محمد مهدی پایدار، دکتر مصطفی برزگر، دکتر قاسم نجف پور، دکتر احمد رحیم پور، دکتر مجید پیروی، دکتر محسن جهانشاهی، دکتر جعفر ادبی، دکتر مجید تقی زاده، دکتر عسکر جانعلی زاده، دکتر محسن قربانی، دکتر روح اله جماعتی، دکتر مصطفی لشکربلوکی، دکتر سید علی فرشاد، دکتر عباس رامیار، مهندس مسیب قلی­نیا، دکتر مصطفی رحیم نژاد، دکتر مهدی دهستانی، دکتر حامد جمشیدی اول، دکتر سید سهیل موسوی، دکتر مائده محمدی و دکتر موسی فرهادی

پژوهشگران برتر دانشگاه پژوهشگرانی هستندکه بر اساس کل مستندات منتشر شده،  آنان در بین 0.5% برتر دانشمندان همه مؤسسات جهان در زمینه، رشته یا تخصص خود قرار گرفته اند که بر اساس مستندات منتشر شده در طول عمر پژوهشی یا در دوره پنج ساله اخیر رتبه بندی می شوند. جزئیات و روش‌شناسی رتبه‌بندی در لینک https://scholargps.com/ranking-terminology-and-methodology قابل دسترس می باشد.

شایان ذکر است که 6 عضو هیات علمی دانشگاه نیز در یک تخصص خاص کمتر از 0.1% برتر دانشمندان آن تخصص قرار گرفته اند که اسامی این اعضای هیات علمی به همراه تخصص به شرح جدول ذیل می باشند.

نام و نام خانوادگی

تخصص

در بین دانشمندان

دکتر مصطفی لشکربلوکی

Petroleum

 %0.03

دکتر بهرام عزیزاله گنجی

Microelectromechanical systems

%0.05

دکتر محمد مهدی پایدار

Industrial engineering and operations research

%0.06

دکتر مجید تقی زاده مازندرانی

Selective adsorption

%0.09

دکتر موسی فرهادی

Heat exchanger

 %0.1

دکتر عطاالله ابراهیم زاده

Resting state fmri

 %0.1


( ۳ )