نشست مسئولین دانشگاه با کارمندان آزاده

۰۷ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۲:۴۹ کد : ۶۱۸۸ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۴۲
به گزارش روابط عمومی، نشست مسئولین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با کارمندان آزاده، در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد و دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه، با قدردانی از قبول دعوت آزادگان گفت: قدردانی از زحمات شما عزیزان وظیفه ما است.
نشست مسئولین دانشگاه با کارمندان آزاده

دکتر عزیزالله گنجی اظهار داشت: از زمانی که جنگ شروع شد، مردم از پیر و جوان به صورت بسیجی و داوطلبانه در میدان حضور پیدا کردند. در میدان جنگ عده ی زیادی شهید، مجروح و جانباز شدند و عده ای همه به اسارت گرفته شدند. اثرات روحی و روانی اسارت، ماندن در غربت و شکنجه های جسمی و روحی بسیار بالا است. حضور شما عزیزان در میدان ها، انقلاب و نظام و مملکت را بیمه کرد و همه ی ما در برابر زحمات ارزشمند شما مسئولیم و سر تعظیم در برابر شما فرود می آوریم. کسی که دوره ی اسارت را نگذراند، نمی تواند درک درستی از آن داشته باشد؛ بنابراین سخنان و خاطرات شما از دوره ی اسارت می تواند بهتر همه را با آن شرایط آشنا سازد و قطعا تاثیرگذاری بسیار زیادی دارد.
در ادامه دکتر ضابط پور معاون فرهنگی اجتماعی گفت: آزادگان نماد مقاومت، عزت و سربلندی جامعه اند و کشور عزت، استقلال و آزادی خود را مرهون زحمات شما عزیزان است.
سپس حجت الاسلام و المسلمین رمضانی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه با آرزوی توفیق و سلامتی برای آزادگان سرافراز، به هجمه های بالای روحی روانی بعد اسارت و حتی تاثیرگذاری آن بر خانواده ها اشاره کرد و گفت: شما اسطوره ی صبر و مقاومت هستید . صبر را از حضرت زینب (س) آموختید و بر ضرورت ثبت خاطرات دوران اسارت آزادگان برای آشنایی بیشتر نسل جوان و تاثیرگذاری بالای آن تاکید کرد.
در ادامه آزادگان حاضر در جلسه به بیان گوشه ای از خاطراتشان در آسایشگاه از جمله شرایط سخت زندگی، بیماری ها، نبود امکانات اولیه، نبود آب و غذا، و همچنین صمیمیت، اتحاد و همدلی اسرا پرداختند.
گفتنی است آقایان علیرضا یکتا، مرتضی مولائیان، محمود علی اصغری، حشمت الله فغان پور، تقی مهدی پور و قاسم زاهدیان کارمندان آزاده دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل هستند.


( ۱ )