صعود گروه کوهنوردی کارکنان دانشگاه به قله ۳۹۱۰ متری ناظر کوچک روستای کَلا،‌

۱۸ تیر ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۸ کد : ۶۱۱۴ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۷۶
به گزارش روابط عمومی، چهارمین صعود گروه کوهنوردی کارمندان و اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در ارتفاعات بلده، منطقه نمارستان (جاده هراز)، روستای کَلا، که ناظر به رخ شمالی دماوند و به ارتفاع تقریبی ۳۹۱۰ متر با گرامیداشت نام ‏خیر نیک اندیش سید حسین فلاح نوشیروانی در تاریخ ۱۴ تیرماه جاری صورت پذیرفت.
صعود گروه کوهنوردی کارکنان دانشگاه به قله ۳۹۱۰ متری ناظر کوچک روستای کَلا،‌

در ‏این برنامه کوهنوردی آقایان دکتر ضابط پور، مهندس طاهرنژاد، دکتر نوروزپور، دکتر رحیم نژاد، دکتر بارفروشی  حضور داشتند. این ‏برنامه  فرهنگی و ورزشی با همت معاونت فرهنگی و همکاری شورای صنفی زیر نظر تربیت بدنی دانشگاه و با سرپرستی مهندس طاهرنژاد برگزار شد.

شایان ذکر است که در این برنامه، کل مسافت طی شده 18 کیلومتر، در ‏طی 14 ساعت بوده است. گروه راس ساعت 3:50 صبح از مبدا دانشگاه و از مسیر جاده هراز آمل عازم ‏روستای ییلاقی کَلا شده و از ارتفاع 2450 متری (ساعت 6:30 صبح) صعود خود را آغاز نمود. پس ‏از پیمودن تقریبا 9 کیلومتر و 1460 متر ارتفاع گرفتن، در ساعت 14:30 به قله 3885 متر رسیده و ‏بعد از کمی استراحت و بازیابی قوای جسمی، قله را ترک و در ساعت 20:00 به پای جاده رسانده و به صعود خود پایان رسید.


( ۱ )