برگزاری جلسه هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه با موضوع انتخابات؛ مشارکت حداکثری

۱۲ تیر ۱۴۰۳ | ۱۵:۱۲ کد : ۶۱۰۶ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۲۱۵
به گزارش روابط عمومی، جلسه هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با موضوع انتخابات؛ مشارکت حداکثری با حضور دکتر محمد جواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی برگزار شد.
برگزاری جلسه هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه با موضوع انتخابات؛ مشارکت حداکثری

دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم به دکتر محمد جواد لاریجانی رییس پژوهشگاه دانش های بنیادی و با قدردانی از حضور اساتید، به لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد که موجب اقتدار ملی می شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین خاکزاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه نیز با عرض خیرمقدم به دکتر لاریجانی، به مشارکت نخبگان که پیشرو در جامعه هستند اشاره کرد و در ادامه به بیان ویژگی های فرد اصلح برای ریاست جمهوری از دیدگاه مقام معظم رهبری از جمله اعتقاد قلبی به نظام، مردمی بودن، کارآمدی، بهره گیری از توانایی های داخلی مردم در عرصه های مختلف جامعه و ... پرداخت.

سپس دکتر محمد جواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی گفت: هدف ما در این جلسه هم اندیشی، مباحثه است و هدف مباحثه نیز کشف حقایق می باشد.
دکتر لاریجانی اظهار داشت: انقلاب به دستاوردهای بزرگ علمی، فناوری، تکنولوژی و ... رسیده است؛ اما اگر از من بپرسند که مهم ترین دستاورد انقلاب چیست، اعلام می کنم بنای یک نظم مدنی سیاسی بر مبنای عقلانیت اسلامی که در سپهر نظم های مدنی سیاسی دنیا می درخشد.
دکتر لاریجانی گفت: اسلام و مکتب اهل بیت (ع)، ظرفیت عظیم مدنی دارد. مکتب اهل بیت (ع) و تشیع بر این است که اسلام در زندگی مدنی و نظم مدنی در چارچوب ولایت، حرفی برای گفتن دارد و آن را به ما واگذار کرد، ما باید این تجربه را موفق کنیم؛ هم در قسمت مدنی و هم در قسمت رسیدن به مقاصدش و مشارکت ما در انتخابات برای توفیق این تجربه است.

دکتر لاریجانی تاکید کرد: برای این که در انتخابات فعال باشیم، رعایت چند چیز لازم است: کسانی را که وارد رقابت شدند، به دو دسته اهریمن و فرشته تقسیم نکنیم. کسی که انتخاب می شود، رئیس جمهور همه است.
دکتر لاریجانی با اشاره به اهمیت مناظره در آگاهی بخشی گفت: در مناظره، یک یا دو مسئله اساسی جامعه از نگاه کاندیدها و راهکارها و راه حل های این مسله بیان می شود. امروز طبق نظر مقام معظم رهبری، مهم ترین مسئله کشور اقتصاد است.
دکتر لاریجانی در ادامه به موضوعات برجام، تحریم، FATF، حجاب، فیلترینگ و... اشاره کرد و جلسه با پرسش و پاسخ پایان یافت.


( ۱ )