در راستای گسترش همکاری های دوجانبه صورت گرفت؛

بازدید هیات رییسه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از شرکت تولید خودرو و صنعت خزر

۲۹ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۰۱ کد : ۶۰۷۳ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۵۹
به گزارش روابط عمومی، بازدید هیات رییسه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از شرکت تولید خودرو و صنعت خزر در راستای گسترش همکاری های دوجانبه صورت گرفت.
بازدید هیات رییسه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از شرکت تولید خودرو و صنعت خزر

دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن بازدید از خط تولید این شرکت به همراه هیات رییسه، نشستی با مهندس مهدی امینی مدیرعامل شرکت خودروسازی خزر داشت و گفت: برقراری این ارتباط که سبب تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت می شود، مایه خرسندی است و قطعا با ارتباط بین دانش فنی دانشگاه و  فعالیت های صنعت، قدم های خوبی در راستای حل مشکلات و معضلات جامعه و صنعت برداشته خواهد شد.

دکتر عزیزالله گنجی ضمن قدردانی از اقدامات ارزنده این شرکت گفت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دانشجویان فعال و اساتید توانمندی دارد که می توانند در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فناوری کمک های شایانی به صنعت خودرو داشته باشند و در همین راستا برای برقراری ارتباط دو مجموعه، دکتر روزبه شفقت معاون پژوهش و فناوری، دکتر حمیدرضا توکلی معاون آموزشی و دکتر حسام عمران پور مدیر مرکز رشد به عنوان نمایندگان دانشگاه برای برقراری ارتباط در زمینه های پژوهشی، آموزشی و فناوری به شرکت تولید خودرو و صنعت خزر معرفی شدند.

در این نشست دکتر حمیدرضا توکلی معاون آموزشی دانشگاه بر جذب دانشجویان بورسیه صنعتی، برگزاری دوره های آموزشی مشترک، بازدید دانشجویان از این شرکت و برنامه ریزی برای دوره های مهارت آموزی و کارآموزی در این ارتباط دو طرفه تاکید کرد.

دکتر روزبه شفقت معاون پژوهش و فناوری به دانش خودرویی و فعالیت های دانشگاه در این زمینه اعم از بدنه خودرو، هندلینگ، دینامیک، سازه ها، موتورها اعم از موتور سبک تا سنگین، موتوهای ایران خودرو و سایپا، موتورهای هیبریدی و ... اشاره کرد و گفت: سامانه‌ی کنترل خودروهای هیبریدی (HCU) برای اولین در ایران توسط محققین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل عملیاتی و بومی‌سازی شد.

دکتر عمران پور مدیر مرکز رشد دانشگاه نیز به توانمندی های خودرویی در شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد و همچنین توانمندی های دانشگاه در زمینه هوش مصنوعی و نتیجه موثر هوشمندسازی و رباتیکی کردن خط تولید این شرکت تاکید کرد.

دکتر امینی راد مشاور ریاست دانشگاه بر استمرار ارتباط بین دانشگاه و شرکت تولید خودرو و صنعت خزر و احصاء نیازمندی های شرکت و ارائه آن به دانشگاه تاکید کرد و دکتر غلامرضا ضابط پور هم بر ضرورت داشتن پیوست های فرهنگی شرکت تاکید داشت.

حجت الاسلام و المسلمین خاکزاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ضمن اشاره به هدف تولید و تاکید بر این که خودرو باید متناسب با زیست بوم و اقلیم و نیاز جامعه تولید شود اظهار داشت: تولید ابتدا در ذهن است نه در عمل. اول باید تولید اندیشه صورت بگیرد بعد تولید صنعت و این نیاز به یک اتاق فکر و اتاق اندیشه ورز دارد.

مهندس مهدی امینی مدیرعامل شرکت خودروسازی خزر ضمن عرض خیرمقدم و قدردانی از حضور هیات رییسه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: امیدواریم که این نشست هم افزایی و ارتباط مؤثر بین دو مجموعه را به همراه داشته باشد و هم دانشگاه و هم صنعت از این ارتباط منتفع گردد.

مهندس امینی با استقبال از همکاری نزدیک میان صنعت و دانشگاه گفت: جهش تولید و تحقق شعار سال با همکاری نزدیک میان مراکز علمی - دانشگاهی و حوزه صنعت تحقق‌ می یابد.

وی افزود: تولید خودرو در شرکت ایران خودرو مازندران برای ارتقا و‌ جهش برای تجهیزات و قطعات و ‌بومی سازی نیازمند همکاری جدی دانشگاه صنعتی نوشیروانی است.

در این نشست مقرر گردید تا آقایان دکتر روزبه شفقت، دکتر حمیدرضا توکلی و دکتر حسام عمران پور به عنوان نمایندگان دانشگاه در زمینه های پژوهشی، آموزشی و فناوری و مهندس نجفی از سوی شرکت خودرو خزر به عنوان نماینده تام الاختیار این شرکت، با تشکیل کارگروه های تخصصی، احصاء نیاز و ارائه توانمندی ها و برنامه ریزی معین، در راستای توسعه همکاری های دوجانبه اقدام نمایند.


( ۲ )