بازدید رییس دانشگاه از بنیاد علمی عام المنفعه حریری بابل

۲۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۳۰ کد : ۶۰۵۰ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۵۲
به گزارش روابط عمومی، دکتر بهرام عزیزالله گنجی به همراه معاونین از بنیاد علمی عام المنفعه حریری بابل بازدید کرد.
بازدید رییس دانشگاه از بنیاد علمی عام المنفعه حریری بابل

دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این بازدید، با بزرگداشت روح بلند زنده یاد حریری و قدردانی از زحمات کارکنان این بنیاد گفت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل منابع انسانی توانمند اعم از اساتید، دانشجویان و کارمند دارد. یکی از سیاست های مهم دانشگاه در راستای ارتقای روحیه امید در دانشجویان، توجه به آموزش هدفمند، نیازمحور و اشتغال آفرین است. برای رسیدن به این مهم، مهارت آموزی به دانشجویان نقش تاثیرگذاری دارد و برای مهارت آموزی، دانشگاه نیاز به تجهیزات و امکانات دارد. بنابراین به دنبال این هستیم تا با برقراری ارتباط با مراکز مختلف اعم از مرکز فنی و حرفه ای ، بنیاد حریری و ... دانشجویان را به سمت مهارت آموزی سوق دهیم.
دکتر عزیزالله گنجی افزود: امروز در جامعه برای انسان های ماهر و متخصص کار به اندازه کافی وجود دارد. بنابراین ما در مراکز آموزشی باید برنامه ریزی درستی برای اوقات فراغت دانشجویان داشته باشیم و در پایان برای برگزاری دوره های آموزشی مشترک و انعقاد تفاهم نامه و قرارداد همکاری های بیشتر، آمادگی دانشگاه را اعلام نمود.
در ادامه خانم عباسی مسئول بنیاد علمی عام المنفعه حریری گفت: این بنیاد موسسه ای مردمی و غیردولتی است که توسط زنده یاد مهندس محمدرضا حریری در سال 1378 (هجری شمسی ) بنا نهاده شد و یکی از معدود مراکز مردمی در بابل است که به دانش آموزان، دانشجویان و پژوهشگران  خدمات علمی ارایه می کند.
وی گفت: مهندس حریری پس از فارغ التحصیلی در رشته شیمی از دانشگاه تهران، دست به ابداعات و اختراعاتی زد و توانست ازقِبَل تولید انبوه آخرین اختراعش (پلاستوفوم) ثروتی بدست آورد و با استفاده از آن، مرکزی برای رشد علمی نوجوانان و جوانان و دانش پژوهان ایجاد کند تا این عزیزان با آخرین پدیده های علمی و تکنولوژی روز آشنا شوند.
عباسی افزود: مهندس حریری برای تحقق این ایده ، زمین وسیعی در شهرستان بابل خرید و ساختمانی زیبا با تمام تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی ساخت و در سال 1378 هجری شمسی افتتاح و سپس، تماما به مردم زادگاهش هبه و از تملکش خارج کرد. اکنون این مرکز علمی، فعال است  و به مقصدی برای اردو های علمی مدارس استان تبدیل شد و سال هاست که دانش آموزان و دانشجویان و پژوهشگران فراوانی به آن رجوع می کنند و زیر نظر استادان برجسته دانشگاه به تحقیق و پژوهش در زمینه های مورد علاقه می پردازند.