برگزاری نشست بصیرتی به مناسبت گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام (ره)

۱۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۲۳ کد : ۶۰۳۵ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۷۹
به گزارش روابط عمومی، از سوی بسیج اساتید، بسیج کارمندان و دفترهم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، نشست بصیرتی با موضوع امام خمینی و قدس؛ قلب تپنده اسلام با حضور ریاست دانشگاه، اساتید و کارمندان در سالن اجتماعات جنب دفتر ریاست برگزار شد.
برگزاری نشست بصیرتی به مناسبت گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام (ره)

دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با قدردانی از حضور همکاران و با گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل و همچنین با عرض تسلیت شهادت آیت الله رییسی و همراهان شهیدش گفت: امیدواریم که خداوند متعال این توفیق را به ما ارزانی دارد تا در مسیر شهدای خدمت به مردم خدمت کنیم.
دکتر عزیزالله گنجی به توجه و توکل امام (ره) در همه احوال به خدا متعال اشاره کرد و گفت: امام راحل با اعتقاد راسخی که به خداوند متعال داشت، در مسیرش دچار تزلزل نشد و با اطمینان قلبی در راستای اهدافش قدم برداشت و انقلاب اسلامی ایران را به ثمر نشاند و افزود: هر کس خدایی زندگی کند و برای رضای خدا با تمام توان برای خدمت به خلق قدم بردارد، قطعا خداوند متعال یاری گر او خواهد بود.
در ادامه دکتر غلامرضا ضابط پور معاون فرهنگی اجتماعی و دانشیار گروه معارف اسلامی دانشگاه با عرض تسلیت و تعزیت ارتحال ملکوتی امام راحل گفت: همه ی نسل ها؛ چه نسل جدید و چه نسل قدیم به شناخت بیشتر شخصیت امام محتاج هستند. اگر می خواهیم راه امام را ادامه دهیم، باید شخصیت آن بزرگوار را به درستی بشناسیم.
دکتر ضابط پور گفت: امام جزء سرآمدان تاریخ است نه سرآمد عصر ما؛ بنابراین کسی که سرآمد تاریخ باشد، هیچ وقت فراموش نمی شود، کسی نمی تواند تحریفش کند و حذف شدنی نیست.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه اظهار داشت: حضرت امام (ره) چون سرآمد تاریخ بود سه تحول بزرگ را انجام داد؛ تحول در کشور، تحول در امت اسلامی و تحول در جهان. با تحول در کشور، ساخت سیاسی سلطنتی 2500 ساله را از بین برد و به جایش جمهوری اسلامی را گذاشت. در امت اسلامی، بیداری اسلامی و جریان مقاومت را شکل داد، فلسطین تا قبل از انقلاب برای خاک مبارزه می کرد؛ اما بعد از انقلاب حرکتش مضاعف شد و با انگیزه دینی مبارزه می کنند؛ حماسه روز قدس، ابتکار امام بود که فلسطین را مسئله اول جهان اسلام کرد.
دانشیار گروه معارف اسلامی دانشگاه اظهار داشت: امام (ره) این تحولات را با ابزارهای معنوی انجام داد؛ امید و ایمان به خدا، ایمان به هدفش که اسلام ناب محمدی بود، ایمان به مسیر الهی و ایمان به مردم.
دکتر ضابط پور در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: یکی از میراث حضرت امام (ره) جمهوریت است و قطعا در انتخابات پیش رو اگر بخواهیم به انقلاب اول برگردیم، باید مسئولی را انتخاب کنیم که از جنس مردم باشد، فخر فروش نباشد، با مردم باشد، به فکر مستضعفان و محرومان باشد و حتما با مطالعه و شناخت کافی می توان این مهم را رقم زد.