نشست رییس دانشگاه با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران

۱۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۵۲ کد : ۶۰۲۸ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۳۶
به گزارش روابط عمومی، دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به همراه معاون آموزشی، مدیر کل آموزش و رییس گروه آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه با حضور در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید باهنر شهرستان بابل، نشستی با دکتر درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران و مسئولین مرکز شهرستان بابل داشت و از مرکز فنی حرفه ای بابل بازدید کردند.
نشست رییس دانشگاه با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران

دکتر عزیزالله گنجی با اشاره طرح تحول آموزش و تاکید وزارت علوم بر آموزش هدفمند، نیاز محور و اشتغال آفرین گفت: امروزه آن چه که در کنار آموزش تئوری مهم است؛ مهارت آموزی به دانشجویان است. دانشجویان در کنار آموزش نیاز به مهارت دارند.
دکتر عزیزالله گنجی به اهمیت ارتباط بین دانشگاه، مرکز آموزش فنی و حرفه ای و صنعت اشاره کرد و گفت: هدف ما تربیت نیروی متخصص، متعهد و ماهر است. دانشگاه ها به کمک مراکز فنی حرفه ای می توانند دانشجویان توانمند و ماهر تربیت کنند و آن ها را برای اشتغال در صنعت آماده کنند و ما همواره در تلاشیم تا سطح مهارت دانشجویان را بالا ببریم و بر اهمیت ارتباط دانشگاه و مرکز فنی حرفه ای تاکید کرد.
در ادامه دکتر درویشی مدیر کل آموزش فنی حرفه ای استان مازندران گفت: برای برقراری ارتباط و تعامل بین دانشگاه و مرکز، نگاه دو مجموعه بسیار مهم است و در ادامه به کمیته راهبردی TMC (مرکز مدیریت مهارت آموزی و مدیریت شغلی) اشاره کرد و گفت: این کمیته بر اساس انعقاد تفاهم نامه بین وزارت علوم و سازمان فنی حرفه ای کشور است و متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه و مرکز فنی و حرفه ای است و در ساختاری مجزا از انشگاه و مرکز فنی حرفه ای شکل می گیرد، که در آن باید نیازهای دانشجویان احصا گردد، تجهیزات و امکانات دو طرف بررسی شود؛ مشخص گردد که دوره های آموزشی بر اساس چه ضوابط و مقرراتی برگزار گردد. مربیان و مدرسان، تجهیزات و ... مشخص شود.
دکتر درویشی همچنین به طرح نخلستان اشاره کرد که این طرح برای مهارت آموزی دانش آموختگان می باشد و اظهار داشت: 50 درصد کارآموزان ما را دانشجویان و فارغ التحصیلان تشکیل می دهند. مانند یک سرباز در خدمت دانشگاه هستیم و امیدواریم بتوانیم با همکاری همدیگر، دانشجویان ماهر تربیت کنیم.
در ادامه دکتر توکلی معاون آموزشی دانشگاه گفت: یک نگاه آرمانی داریم و آن این است که هر دانشجو یک مهارت داشته باشد. برای اجرایی شدن این نگاه، ارتباط و تعامل دانشگاه با مرکز فنی حرفه ای نیز بسیار مهم است و امیدواریم این همکاری و برنامه ریزی به گونه ای باشد که دوره مهارت آموزی برای دانشجویان در تابستان امسال و همچنین در طول تحصیل برگزار شود و در ادامه تاکید کرد: ما علاقه مندیم دوره مستقل برای دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار کنید، هر چند تبلیغات درست در این زمینه و در نظر گرفتن مشوق هایی برای دانشجویان برای شرکت در این دوره ها هم بسیار مهم است.