شهدای خدمت، مصداق بارز ویژگی های شهدای عاشورا هستند

۰۸ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۱۱ کد : ۶۰۱۹ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۹۸
به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهادت رئیس جمهور شهید؛ آیت الله رئیسی و همراهانشان با حضور مسئولین دانشگاه، امام جمعه موقت شهرستان بابل، دانشجویان، اساتید و کارمندان در مسجدالرسول (ص) دانشگاه برگزار شد.
شهدای خدمت، مصداق بارز ویژگی های شهدای عاشورا هستند

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمیان امام جمعه موقت شهرستان بابل و استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای خدمت، به حدیثی از امام سجاد (ع) اشاره کرد که در آن 5 ویژگی اخلاقی شهدای عاشورا ذکر شده است و اظهار داشت: این ویژگی 5 گانه در شهدای اخیر متبلور شده و شهدای خدمت مصداق بارز این ویژگی ها هستند.
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمیان گفت: خاکی بودن، بی تشریفات بودن، راحت و بی تکلف و آسان زندگی کردن نخستین ویژگی شهدای کربلا بود. یاران امام حسین (ع) راحت زندگی می کردند؛ چون زندگی را سخت نمی گرفتند.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اکثر انسان ها زندگی همراه با تکلف دارند، چون روحیه زندگی خاکی، بدون تشریفات، راحت و بی تکلف و آسان و سبک را ندارند و همچنین زندگی را بر خود سخت می گیرند. نارضایتی از زندگی، معلول سخت گرفتن زندگی است نه سخت بودن زندگی. راحتی زندگی همیشه به داشتن امکانات نیست؛ بلکه به راحت گرفتن زندگی است.
حجت الاسلام المسلمین ابراهیمیان به سخن نخست وزیر پاکستان در مورد شهید آیت الله رییسی اشاره کرد و که گفتند: ایشان بی تکلف ترین، بی تشریفات ترین و آسان ترین رییس جمهوری بود که من دیدم و افزود: این ها از ویژگی های شهدای کربلا نیز بود. روابط اجتماعی این شهید عزیز با مردم آسان بود؛ در هر شرایطی به یک حال بود، حالات گوناگون زندگی ایشان را تغییر نمی داد و این یکی از راز های محبوبیت این بزرگوار بود و اگر به سیره پیامبر اکرم (ص) هم توجه کنید، می بینید که بسیار راحت، بی تکلف، خودمانی و صمیمی با مردم بود.
گفتنی است این مراسم با مداحی و اقامه نماز ظهر و عصر به پایان رسید و در ابتدای مراسم نیز، پایگاه بسیج کارمندان و اساتید دانشگاه با برپایی ایستگاه صلواتی از مهمانان پذیرایی نمودند.