نشست ریاست دانشگاه با مدیر عامل شرکت تولید خودرو و صنعت خزر

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۱ کد : ۵۹۲۱ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۴۹
به گزارش روابط عمومی، نشست رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با مسئولین شرکت تولید خودرو و صنعت خزر در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.
نشست ریاست دانشگاه با مدیر عامل شرکت تولید خودرو و صنعت خزر

دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با قدردانی از حضور مسئولین شرکت تولید خودرو و صنعت خزر گفت: تمام تلاش دانشگاه برای حرکت در مسیر ایده تا فناوری است و برنامه ریزی ها و تبیین سیاست ها و ماموریت ها به گونه ای که سبب تبدیل دانش فنی دانشگاه به محصول قابل استفاده در صنعت و جامعه شود. قطعا محصولات دانش بنیان از کیفیت، قوام و دوام و استحکام بالایی در مقایسه با محصولات تجربی برخوردارند.
دکتر عزیزالله گنجی گفت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دارای منابع انسانی توانمند با تخصص های متنوع است و ارتباط خوبی با صنایع بزرگ کشور دارد که در زمینه دانش خودرویی و ارتباط با صنایع خودرو انجام پروژه دانش بنیان طراحی و ساخت خودروی شاهین هیبرید گروه خودروسازی سایپا نمونه ای از آن است.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ابراز امیدواری کرد که این نشست منجر برقراری ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه و شرکت تولید خودرو و صنعت خزر گردد و از توانمندی دانشگاه در راستای حل مشکلات و ارتقای صنعت خودروسازی بهره گرفته شود و پیشنهاد داد تا در تعامل با یکدیگر گروه های تخصصی و نیاز سنجی شکل بگیرد، نیازمندی های شرکت تولید خودرو و صنعت خزر ارائه شود و دانشگاه در راستای رفع آن اقدام کند.
در ادامه مهدی امینی مدیرعامل شرکت تولید خودرو و صنعت خزر نیز با قدردانی از مسولین دانشگاه گفت: هدف ما از برگزاری این نشست اعلام نیازمندی های شرکت در زمینه های مختلف صنعتی، تعمیر ابزارها، تجهیزات، رباتیک و کسب آگاهی از میزان توانمندی دانشگاه در راستای رفع نیاز های ما است. این شرکت در حوزه تجهیزات خطوط تولید، آموزش تعمیر قطعات الکترونیکی، برنامه نویسی و ... نیازمند همکاری دانشگاه در بخش سخت افزاری و نرم افزاری است و بسیار خرسندیم که دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دانش را از حالت تئوری به مرحله عملی و اجرا ارتقا داده است.
مهندس امینی از دانشجویان، نخبگان و متخصصان دانشگاه صنعتی نوشیروانی دعوت نمود تا از شرکت تولید خودرو و صنعت خزر بازدید داشته باشند و همچنین پیشنهاد داد تا نیازمندی ها، معضلات و مشکلات شرکت در قالب پایان نامه و پروژه دیده شود.
در ادامه دکتر روزبه شفقت معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، گزارشی از توانمندی های دانش خودرویی دانشگاه ارائه داد و گفت: این دانشگاه، همانطور که در زمینه تولید علم، رتبه برتر را در بین دانشگاه های کشور دارد در زمینه فناوری نیز کارهای خوبی را انجام داده است.
دکتر شفقت گفت: پروژه های گسترده ای در زمینه خودرویی در رده های مختلف موتوری اعم از موتورهای احتراق درونی، موتورهای سبک کشاورزی، موتور در رده خودروهای شرکت ایران خودرو و سایپا، موتور شناورها و سنگین لوکوموتیوها و همچنین در زمینه های بدنه خودرو، شاسی، فرمان پذیری و ... انجام شده است و دانش خودرویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، جوابگوی همه ی نیازهاست.
دکتر شفقت افزود: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل سلول تست موتوهای احتراق داخلی دارد، در زمینه سوخت جایگزین پیشرو است، در زمینه هیبریداسیون فعالیت های خوبی را انجام داده است و همچنین در بخش هوشمندسازی، تامین و ساخت قطعات خودرویی توانمندی بالایی دارد، مرکز رشد دانشگاه نیز محصولات دانش بنیان در حوزه قطعه سازی خودرو دارد و دانشگاه می تواند گستره ی جامعی را در بحث نیازمندی های خودرویی پوشش دهد.