نشست ریاست دانشگاه با دبیران کانون ها و انجمن های علمی، شورای صنفی و انجمن ورزشی دانشگاه

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۲۹ کد : ۵۹۱۹ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۲۶
به گزارش روابط عمومی، نشست ریاست دانشگاه با دبیران کانون ها و انجمن های علمی و شورای صنفی و انجمن ورزشی با حضور معاونین فرهنگی و آموزشی، جمعی از مدیران و دانشجویان برگزار شد.
نشست ریاست دانشگاه با دبیران کانون ها و انجمن های علمی، شورای صنفی و انجمن ورزشی دانشگاه

دکتر بهرام عزیزالله گنجی با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست گفت: دانشگاه سه رکن دانشجو، استاد و کارمند دارد. دانشجویان ما توانمندی بسیار بالایی دارند و همواره در پیشبرد اهداف و ماموریت های دانشگاه بسیار تاثیرگذار هستند.
دکتر عزیزالله گنجی اظهار داشت: دانشجویان بازوان پرقدرت دانشگاه هستند و برنامه ریزی باید به گونه ای صورت بگیرد که از این توانمندی ها و ظرفیت ها در راستای تحقق اهداف دانشگاه و ارتقای دانشجویان بهره بگیریم.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین خاکزاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه نیز با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی در دانشگاه، گفت: تلاش شورای فرهنگی براین است تا به فراخور ضوابط و سیاست های دانشگاه، برنامه های فرهنگی دانشجویان را برای اجرا مصوب کند.
در ادامه دکتر غلامرضا ضابط پور معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه با قدردانی از حضور عزیزان، گزارشی از فعالیت کانون ها و انجمن ها ارائه داد و گفت: دانشگاه ۱۷ انجمن علمی و ۱۵ کانون دارد. انجمن های علمی در رشته های تخصصی و بین رشته ای فعالیت می کنند و در کانون ها افراد بسته به علایق سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ادبی، هنری و ...فعالیت می کنند و بعد از کرونا شاهد فعالیت های درخشان و کسب رتبه های ارزشمند در جشنواره های ملی رویش و حرکت بودیم.
دکتر ضابط پور افزود: کار کردن در انجمن ها و کانون ها نیازمند حمایت و امکانات اولیه است و امکانات در بروز خلاقیت ها و استعداد ها بسیار تاثیرگذار است.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه به برگزاری انتخابات دبیران کانون ها و انجمن ها در اردیبهشت ماه و خردادماه اشاره کرد و گفت: تقویم تنظیمی انتخابات به زودی اطلاع رسانی می شود.
سپس آریا واحدی دبیر دبیران شورای هماهنگی کانون های دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کانون ها به پاره ای از مشکلات و کمبود امکانات برای پیشبرد فعالیت های فرهنگی اعم از امکانات مربوط به سالن آمفی تئاتر، اتاق کار برای فعالیت کانون ها و فعالین فرهنگی، نبود خانه فرهنگ در دانشگاه برای تعامل و فعالیت چند جانبه کانون ها، عدم شفافیت بودجه فعالین فرهنگی و  همچنین محدودیت هایی در زمینه موسیقی اشاره کرد.
همچنین محمد مهدی یوسفی دبیر کل انجمن های علمی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت انجمن ها به پاره ای مشکلات از جمله نبود اتاق کار، موضوع مربوط به در نظر گرفتن کار دانشجویی برای فعالین انجمن های علمی و کانون ها، حضور نماینده کانون ها و انجمن های علمی در جلسه شورای فرهنگی برای ارائه توضیح کامل در خصوص برنامه پیشنهادی، مسائل مربوط به امور بازدیدها و ... پرداخت.
در ادامه علیرضا زالپولی نماینده انجمن ورزش نیز ضمن بیان پاره ای از مشکلات بر تکمیل و راه اندازی سالن ورزشی جدید تاکید کرد.
در ادامه محمد رضا عقاب نشان دبیر  شورای صنفی رفاهی دانشجویی دانشگاه نیز به بیان مشکلات صنفی رفاهی دانشجویان اعم از مشکلات سیستم سرمایشی خوابگاه ها، صندلی های سلف سرویس، مسأله حل تمرین، امکانات خوابگاه ها و دیگر نیازمندی های دانشجویان پرداخت.
در ادامه دبیران کانون ها و انجمن ها به بیان دغدغه ها و نیازمندی هایشان پرداختند و جلسه با پرسش و پاسخ پایان یافت.