برگزاری ضیافت افطاری در مسجدالرسول (ص) دانشگاه

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۹:۵۳ کد : ۵۸۹۲ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۴۴
به گزارش روابط عمومی، از سوی کانون ریحانه و هیئت محبان المهدی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، ضیافت افطاری ویژه دانشجویان در مسجدالرسول (ص) دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاون ایشان، معاون فرهنگی اجتماعی و جمعی از مدیران و دانشجویان برگزار شد.
برگزاری ضیافت افطاری در مسجدالرسول (ص) دانشگاه

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بعد از ضیافت افطاری طی سخنرانی ای به موضوع مهم خودشناسی اشاره کرد و گفت: انسان دو جنبه مادی و معنوی دارد. نیازهای این دو بعد با هم متفاوت است. نیاز به غذا، پوشاک، مسکن و ... از نیازهای مادی و نیاز به رشد و تعالی، آرامش، شناخت و ... جز نیازهای معنوی است.
حجت الاسلام و المسلمین رمضانی به حدیث « من عرف نفسه فقد عرف ربه» اشاره کرد و گفت: خودشناسی یعنی انسان مقام واقعی خودش را بشناسد و بداند که مقامش می تواند بالاتر از مقام فرشتگان شود. یعنی اینکه انسان بداند که آزاد و مختار است. مسئول خودش و دیگران در جامعه و مسئول آبادکردن جامعه است؛ بنابراین نباید تنگ نظر باشد.
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه گفت: یکی از عوامل خودشناسی این است که انسان عیب و نقص های خودش را بشناسد و در راستای رفع آن قدم بردارد و در ادامه به آیه41 سوره فصلت اشاره کرد که خداوند متعال می فرماید: به زودی نشانه های خود را در کرانه ها و اطراف جهان و در نفوس خودشان به آنان نشان خواهیم داد تا برای آنان روشن شود که بی تردید او حق است ... و در ادامه به خلقت موزون و دقیق انسان و اجزای بدنش و .. اشاره کرد و گفت: به فرموده امیرالمومنین حضرت علی (ع) کسی که موفق به خودشناسی شود، به بزرگترین پیروزی دست یافت. انسان اگر خودش را به درستی نشناسد؛ برای خودش، اطرافیان، جامعه و انسانیت ارزشی قائل نیست و در پایان به فضیلت های ماه مبارک رمضان و بهره مندی از فیوضات این ماه مبارک تاکید کرد.
گفتنی است این مراسم با مداحی دانشجو برهانی پایان یافت.