برگزاری مراسم گرامیداشت پنجاه و دومین سالگرد درگذشت زنده یاد سید حسین نوشیروانی

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۲ کد : ۵۸۷۱ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۵۰
به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت پنجاه و دومین سالگرد درگذشت زنده یاد سید حسین فلاح نوشیروانی خیر نیک اندیش و مؤسس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور ریاست دانشگاه، دانشجویان، اساتید، کارمندان و دوستداران آن زنده یاد در مسجد روستای نوشیروانکلا و مزار آن زنده یاد برگزار شد.
برگزاری مراسم گرامیداشت پنجاه و دومین سالگرد درگذشت زنده یاد سید حسین نوشیروانی

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین خاکزاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد نوشیروانی گفت: از جمله آموزه هایی که در دین مبین اسلام به آن خیلی توجه شده است، صدقه است. صدقه مفهوم بسیار جامع و کاملی است که علی رغم این که از سوی بزرگان به شکل گفتاری و نوشتاری بیان و تاکید شده است؛ در عمل نیز تاثیرگذاری ویژه ای دارد.
حجت الاسلام و المسلمین خاکزاد گفت: صدقه در اصطلاح به معنای بخشش مال و هر چیز غیرمالی، بحث آموزه ای، رفتاری و ... در راه رضای خداوند است و معادله ی جالبی دارد؛ یعنی کسی که صدقه می دهد از مالش کم نمی شود، بلکه خداوند ضمانت کرده است که چندین برابرش را به او می بخشد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه گفت: صدقه دو نوع است؛ پنهان و آشکار و توصیه شده است که به صورت پنهانی هم صدقه بدهید. صدقه باعث الفت بین قلوب می شود و فقط برای بخشش به دوستان و آشنایان نیست. مصادیق و مقدار صدقه هر اندازه که باشد، آثار و برکات ویژه خود را دارد و دوری از بلایا و آسیب ها، شفای مریضان، طول عمر، ضمانت بهشت، دوری از شیطان و ... را از آثار و برکات صدقه برشمرد.
حجت الاسلام و المسلمین خاکزاد به صدقه جاریه اشاره کرد و گفت: آثار و برکات صدقات جاریه، سالیان سال برجا است، مانند ساختن مدرسه، درمانگاه، دانشگاه و ... و زنده یاد نوشیروانی که این همه مراکز درمانی، آموزشی، فرهنگی و ... بنا نهاد، صدقه مادام العمر داده است و در خیرات بناهایی که بنیان گذاشت، شریک است و این نشان از زکاوت و باهوشی آن زنده یاد دارد و از نشانه های مومن باهوش است و در پایان از درگاه خداوند متعال خواست تا روح روشن و نورانی آن زنده یاد را متعالی تر قرار دهد، روح والدینش را غریق رحمت کند که چنین فرزندی را تربیت نمودند.