نشست رسانه ای رییس دانشگاه با جمعی از مدیران کانال های فضای مجازی شهرستان بابل

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۷ کد : ۵۸۶۵ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۱۸
به گزارش روابط عمومی، نشست رسانه ای رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی با جمعی از مدیران کانال های فضای مجازی شهرستان بابل با حضور اعضای هیات رییسه برگزار شد.
نشست رسانه ای رییس دانشگاه با جمعی از مدیران کانال های فضای مجازی شهرستان بابل

دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این نشست با عرض تبریک حلول ماه مبارک رمضان و قدردانی از حضور اصحاب رسانه در دانشگاه به ارائه گزارشی از عملکرد، دستاوردها و افتخارات دانشگاه در سال 1402 پرداخت.
دکتر عزیزالله گنجی نخست به پروژه های عمرانی دانشگاه اعم از احداث یک طبقه در ساختمان ریحانه، تعمیر و بازسازی بلوک یک خوابگاه شهید امینیان و تجهیز این خوابگاه به سیستم سرمایشیvrf، راه اندازی تالار افتخارات، تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی شهید سلیمانی، تغییر کاربری ساختمان کتابخانه قدیم و ... اشاره کرد و افزود: بالغ بر 35 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی در سال 1402 هزینه شده است.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در ادامه به پاره ای از عملکرد دانشگاه اعم از برگزاری رویداد بین المللی راینوکاپ در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی، رویداد بین المللی بینوکاپ در زمینه کسب و کار و رویداد حمل و نقل هوایی شهری آینده و ... اشاره کرد و هدف از برگزاری آن ها را توسعه ارتباط با صنعت و ارتقای مهارت دانشجویان عنوان کرد.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل راه اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی ، تاسیس خانه فناور محیط زیست استان در دانشگاه، انعقاد تفاهم نامه با پارک علم و فناوری مازندران برای راه اندازی پردیس علم و فناوری مشترک، انجام موفق پروژه دانش بنیان طراحی و ساخت خودروی شاهین هیبرید، پذیرش دانشجویان بورسیه، برپایی نمایشگاه های محصول محور و تولید محصولات دانش بنیان و ... را از جمله فعالیت های مهم دانشگاه در سال 1402 برشمرد.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل همچنین به افتخارات و دستاوردهای دانشگاه در سال 1402 اشاره کرد که قرارگیری نام هجده عضو هیأت علمی دانشگاه در میان ۲ درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۲، کسب رتبه اول کیفیت پژوهش در میان دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی تایمز ۲۰۲۴، کسب مقام نخست دانشگاه های کشور در رشته علوم و مهندسی انرژی بر اساس رتبه‌بندی موضوعی موسسه بین‌المللی شانگهای سال ۲۰۲۳، کسب رتبه نخست در بین دانشگاه های کشور در حوزه علوم فیزیکی بر اساس نظام رتبه بندی تایمز، کسب جایگاه نخست دانشگاه‌های صنعتی کشور در شاخص "محیط و زیرساخت" بر اساس نظام رتبه بندی جهانی گرین متریک ۲۰۲۳، قرارگیری مجدد دانشگاه در فهرست وزارت علوم عراق برای دانشگاه های مجاز به بورسیه و غیر بورسیه در سال ۲۰۲۳/۲۰۲۴ میلادی، قرارگیری نام 6 عضو هیات علمی و ۲ دانش آموخته دانشگاه در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان در سال ۱۴۰۲ و کسب رتبه ششم دانشگاه در بین دانشگاه های برتر جهان و معرفی به عنوان یکی از ده دانشگاه برتر جهان بر اساس اعلام نظام رتبه بندی نمونه ای از آن است.
دکتر عزیزالله گنجی ضمن اشاره به فعالیت های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و ... به نقش مهم و اثرگذار رسانه ها در توجه ویژه خیرین به دانشگاه در راستای تجهیز آزمایشگاه ها، کارگاه ها و توسعه فضای فیزیکی و همچنین شناساندن ظرفیت ها و توانمندهای دانشگاه به دستگاه های اجرایی و مراکز تصمیم گیری در راستای حل معضلات استانی و ملی تاکید کرد.
گفتنی است این جلسه با پرسش و پاسخ پایان یافت.