دیدار جمعی از اعضای بسیج اساتید و کارمندان دانشگاه با فرشتگان مرکز نگهداری معلولین ذهنی _ جسمی نوشیروانی

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۴ کد : ۵۸۶۴ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۲۰
به گزارش روابط عمومی، جمعی از اعضای بسیج اساتید و کارمندان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با فرشتگان مرکز نگهداری معلولین ذهنی _ جسمی نوشیروانی دیدار کردند.
دیدار جمعی از اعضای بسیج اساتید و کارمندان دانشگاه با فرشتگان مرکز نگهداری معلولین ذهنی _ جسمی نوشیروانی

مرتضی بزرگی مدیرعامل مرکز خیریه نگهداری معلولین نوشیروانی بابل در این دیدار گفت: معلولین این مرکز خیریه از سراسر استان مازندران؛( از گلوگاه تا رامسر)، در مجموع ۱۲۰ نفر هستند؛ نیمی از آن ها زن و نیمی دیگر مرد می باشند که در آسایشگاه نوسازی شده زندگی می کنند و ۱۰۴ پرسنل به این فرشتگان زمینی به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می کنند.  
مرتضی بزرگی گفت: دولت سیزدهم از زمان آغاز به کار خود هر ساله ۳۵ درصد یارانه نقدی این فرشتگان زمینی را افزایش می دهد. سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی اعمال شده بود و در سال جاری هم مقرر شد همین میزان افزایش یابد و در اختیار مرکز قرار گیرد. در حال حاضر بدون در نظر گرفتن افزایش ۳۵ درصدی یارانه در سال جاری دولت برای هر معلول حدود ۳۵ میلیون ریال پرداخت می کند که با احتساب یارانه سال جاری این مبلغ افزایش می یابد؛ این درحالیست که هر معلول ماهانه حدود ۱۲۰ میلیون ریال هزینه دار
بزرگی همچنین در ادامه اظهار داشت: خیر بزرگ سید حسن فلاح نوشیروانی در وقف نامه این مرکز نحوه مدیریت و هیات امنا را به روشنی مشخص کرد و به صورت قانونی همه خدمات این مرکز با مشارکت دولت و خیرین پیش می رود.
 
در این دیدار فرمانده پایگاه بسیج کارمندان شهید امینیان دانشگاه گفت: امروز اگر مرکز معلولین نوشیروانی با این همه عظمت و توانمندی گام های صعود را برمی دارد و مورد اقبال عمومی می باشد؛ به نیت خیرخواهانه ای برمی گردد که مرحوم نوشیروانی با دوراندیشی خود پایه ریزی کرد تا این روزها شاهد باشیم که فرشتگان زمینی مورد لطف و عطوفت همگان قرار گیرند.
 
احمد گلچوب اظهار داشت: تیزهوشی مرحوم نوشیروانی امروز در سطح شهرستان، بابل را به موزه ی آثار خود تبدیل کرده است و این نشان از دوراندیشی این بزرگ مرد خیر دارد که این روزها بسیاری از جوانان به تبعیت از وی توانستند در گرفتن گام های بلند نیکوکاری به رقابت بپردازند.

شایان ذکر است از سوی بسیج کارمندان و اساتید دانشگاه مبلغ ۲۳۰۰۰۰۰۰ ریال و 10 کیلو برنج طارم هاشمی به مرکز نگهداری معلولین اهدا شد.