ازسوی بسیج اساتید و بسیج کارمندان صورت گرفت:

برپایی ایستگاه صلواتی با هدف پاسداشت خدمات زنده یاد نوشیروانی

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۵ کد : ۵۸۶۰ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۱۷
به گزارش روابط عمومی، بسیج اساتید و بسیج کارمندان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل درآستانه پنجاه و دومین سالگرد درگذشت خیر نیک اندیش زنده یاد سید حسین فلاح نوشیروانی، اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی در جلوی مسجدالرسول (ص) دانشگاه نمودند و احمد گلچوب فیروزجایی فرمانده پایگاه بسیج کارمندان شهید امینیان، طی ایراد سخنرانی ای بین الصلاتین ظهر و عصر در مسجدالرسول (ص) دانشگاه، هدف از اجرای این عمل خداپسندانه را زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن زنده یاد و پاسداشت خدمات ارزشمند شان در یک اقدام عملی اعلام کرد.
برپایی ایستگاه صلواتی با هدف پاسداشت خدمات زنده یاد نوشیروانی

گلچوب فیروزجایی افزود: زنده یاد نوشیروانی نام و یاد و خاطره اش برای همه ما زنده است. آثار فراوان و ارزشمندی بجا گذاشت. سرآمد همه آثار فاخر و ارزشمندش همین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل است. آن زنده یاد، انسان باهوش و بادریایتی بود که متاسفانه نسل امروز و قبل از آن کمتر او را می شناسند و یا اصلا نمی شناسند. امروز امکانات برای انجام کار خیر، ساخت و ساز و ... فراهم است؛ ولی پنجاه سال پیش در آن شرایط و نبود امکانات، ساخت مراکز عظیمی همچون مرکز جزامی ها در مشهد، مرکز نگهداری معلولین، جاده ها و پل ها، مساجد، مدارس، تکایا ، حسینیه ها، سازمان انتقال خون  و ... کار بسیار سختی بود و کمتر کسی به این فکر بود که آن زنده یاد عاشقانه با احساسات قلبی این کارها رو انجام می داد و طبق فرمایش خودش؛ این کار بهترین تفریح برایش بود، از این کار لذت می برد و عشق می ورزید.
فرمانده پایگاه بسیج شهید امینیان به حدیثی از امام علی (ع) اشاره کرد که می فرماید: «فَاعِلُ الخَیرِ خَیرٌ مِنهُ وَ فَاعِلُ الشَّرِّ شَرٌّ مِنهُ؛ کسی که کار نیک انجام می‌دهد، خودش از آن کار بهتر است و انجام دهنده کار شرّ، از آن کار بدتر است؛ بهترین خیر، خود آن انسان است که کار خیر را انجام می دهد.