برگزاری جلسه تحلیل و بررسی سیر تاریخی انتخابات؛ قبل و بعد انقلاب اسلامی

۰۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۲ کد : ۵۸۳۲ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۳۲
به گزارش روابط عمومی، از سوی بسیج اساتید، کارمندان و دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، جلسه تحلیل و بررسی سیر تاریخی انتخابات؛ قبل و بعد انقلاب اسلامی، با حضور دکتر بهرام عزیزالله گنجی ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، حجت‌الاسلام والمسلمین خاکزاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر حمید رضا منیری حمزه کلایی استاد دانشگاه مازندران، ویژه اساتید و کارمندان برگزار شد.
برگزاری جلسه تحلیل و بررسی سیر تاریخی انتخابات؛ قبل و بعد انقلاب اسلامی

دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات گفت: به خصوص در زمانی که دشمن تمام سعی اش بر آن است که مردم شرکت نکنند و مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح تاکید دارند، حضور مردم بسیار مهم است.
رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن بیان این که مشکلات اقتصادی، معیشتی و ... در هر جایی وجود دارد اظهار داشت: قانون خوب سبب حل مشکلات می شود و این قانون در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان مجلس وضع می شود و این نمایندگان هم توسط مردم انتخاب می شوند، بنابراین باید دقت کنیم در انتخابات مشارکت حداکثری داشته‌ باشیم و افرادی را انتخاب کنیم که توانمند، آگاه و قانونگذار خوبی باشند و با وضع قوانین درست، مشکلات را حل کنند.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین خاکزاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه با اشاره به موضوع مهم حق و تکالیف گفت: اگر افراد در نظامات کوچک تر بتوانند حقوق را رعایت کنند، ما موظف به الزام تکالیف نیستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاکزاد با طرح این سوال که مشارکت سیاسی مردم در انتخابات جزء حقوق است یا تکالیف، به موضوع مشورت پیامبر اکرم با مردم در پیشبرد امور اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) که خلاصه کل عالمیان است، با مردم مشورت می‌کرد و از مردم نظرخواهی می کرد و این نشان از اهمیت موضوع مشورت دارد که در جایی که حتی معصوم حضور داشت، اهمیت داشت. ما در عصری هستیم که حضور معصوم در غیبت است و در اینجا بیشتر متوجه ضرورت مشورت می شویم. بنابراین مردم باید حقوق خود را بدانند، بر حق خود اصرار ورزند، با مشارکت، انتقادات و اختلاف نظر ها خود را نشان می‌دهد، مشارکت سیاسی در هر نظام و اجتماعی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

در ادامه دکتر حمید رضا منیری حمزه کلایی استاد دانشگاه مازندران به تعبیر رهبری در خصوص علت شکست امام حسین (ع) از معاویه اشاره کرد که عبارت اند از فقدان تحلیل درست از مردم و اظهار داشت تحلیل درست نیاز مند ابزارهایی مانند شناخت درست از تاریخ اعم از اجمالی از تاریخ صدر اسلام، تاریخ جهان و تاریخ معاصر و همچنین آشنایی با جریان های فکری و فرهنگی در ایران است در ادامه تاکید کرد: هر جا در تاریخ، جلوی غرب ایستاده ایم، نتیجه گرفتیم؛ چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب.
استاد دانشگاه مازندران به تاریخچه جریان انتخابات در ایران اشاره کرد و گفت: جریان انتخابات از سال 1285 شمسی از زمان مظفرالدین شاره با صدور فرمان مشروطیت آغاز شد و تاکید کرد: یکی از شاخصه های پیشرفت و توسعه در هر کشوری انتخابات است به شرطی که درست اجرا شود، بنابراین باید از این ابزار قانونی به درستی استفاده کنیم. مشکلاتی در کشور وجود دارد که مجلس باید تصمیم بگیرد و حل کند.