برگزاری جلسه هم اندیشی اساتید با موضوع سند اسلامی شدن دانشگاه (نظام مدیریتی دانشگاه)

۳۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۴ کد : ۵۸۱۱ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۷۰
به گزارش روابط عمومی، از سوی دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، جلسه هم اندیشی اساتید با موضوع سند اسلامی شدن دانشگاه (نظام مدیریتی دانشگاه) با حضور هیئت رئیسه برگزار شد.
برگزاری جلسه هم اندیشی اساتید با موضوع سند اسلامی شدن دانشگاه (نظام مدیریتی دانشگاه)

حجت الاسلام و المسلمین خاکزاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه با عرض تبریک اعیاد شعبانیه و قدردانی از حضور اساتید اظهار داشت: اهداف معیارهای نظام مدیریتی باید به درستی شناخته شود. رویکرد دانشگاه ها بسیار مهم است. رویکردهای مختلفی از جمله اقتصادمحور، پژوهش محور، آینده پژوهی و ... وجود دارد، رویکرد دانشگاه ها مختلف و متفاوت است. باید بررسی شود متون درس هایی که در داخل دانشگاه ها تدریس می شود، تا چه اندازه در تربیت مدیران اسلامی موفق است. توجه به رویکرد دانشگاه ها و مسئله مد نظر دانشگاه ها بسیار مهم و تاثیرگذار است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تاکید کرد: دانشگاه باید مسأله محور باشد.

در ادامه دکتر رزاقی دبیر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه به نامه امیرالمؤمنین به مالک اشتر والی مصر اشاره کرد و گفت: در نگاه آن حضرت کسی که پست مدیریتی دارد باید صاحب 3 معیار و ویژگی هایی باشد؛ معیارهای تخصصی، ارزشی و مکتبی. معیار تخصصی، علم و دانش، سعه صدر، شایستگی و کفایت، قدرت تشخیص و تحلیل، داشتن قاطعیت و ... را در بر می گیرد، معیار ارزشی، داشتن خصوصیاتی از  قبیل سخاوت، عدل، انصاف، صداقت، پرهیز از دورویی و سخن چینی و ... را شامل می شود و معیار مکتبی شامل اطاعت از اوامر الهی، توانایی در کنترل نفس، عبرت گرفتن از گذشته، واقف بودن از اهمیت مسئولیت و ... را در برمی گیرد.

 شایان ذکر است این نشست هم اندیشی با بیان نظرات اعضای حاضر در جلسه و پرسش و پاسخ پایان یافت.