برگزاری نشست بصیرتی با موضوع چرایی شرکت در انتخابات

۳۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۳ کد : ۵۸۱۰ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۲۱۲
به گزارش روابط عمومی، از سوی پایگاه بسیج کارمندان شهید امینیان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، نشست بصیرتی با موضوع چرایی شرکت در انتخابات در سالن اجتماعات مرحوم دکتر حسینی زاده برگزار شد.
برگزاری نشست بصیرتی با موضوع چرایی شرکت در انتخابات

دکتر صادقعلی رنجبر مدرس دانشگاه در این نشست بصیرتی با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: مردم ما از مرتبه بصیرت عبور کردند، دشمن را به درستی شناختند و لبیک هایی که به فراخوان های نظام دادند، گواه این مهم است و راهپیمایی 22 بهمن 1402 مظهر این بصیرت است.
دکتر رنجبر اظهار داشت: هر نظام سیاسی دو رکن دارد: مشروعیت و کارآمدی. مشروعیت همان حماسه ی حضور مردم در صحنه ها و مشارکت حداکثری است و کارآمدی یعنی عُرضه ی مسئولین اجرایی در تحقق وعده های نظام سیاسی و یکی از گزینه های مهمی که باعث اُفت و یا ارتقای مشروعیت می شود، کارآمدی است.
وی اظهار داشت: ما در انتخابات دو شعار مهم داریم؛ حماسه حضور و مشارکت حداکثری و قوی و انتخاب اصلح برای کارآمدی کردن نظام مدنی و گستره ی ماموریت هایش به واسطه تصویب قوانین عملی، نظارت و کارشناسی به دور از معامله ها و رابطه ها و ... است.
دکتر رنجبر در پاسخ به اهمیت و چرایی انتخابات گفت: برای اثبات مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی ایران، انتخابات باید برگزار شود. انتخابات یک حق است برای حاکم شدن اراده ی مردم و جایی است که مردم دیده می شوند. نظام زمانی می تواند ادعای مردمی بودن داشته باشد که پشتوانه و سرمایه اجتماعی داشته باشد، حضور حمایت گرانه مردم در صحنه ها، پشتوانه اجتماعی است و مردم هم زمانی در صحنه حضور پیدا می کنند که بدانند حضورشان منشأ اثر است و حضور در انتخابات سبب استفاده از همه ی ظرفیت های جامعه، گسترش حضور نخبگان و فرهیختگان، سرفصل جدیدی برای ارزیابی و بازنگری مدیران، گسترش حضور مردم در نهادهای بالادست نظام، اتحاد، انسجام و اقتدار ملی، افزایش اعتبار و امنیت ملی، بهبود کارآمدی نظام، افزایش احساس مسئولیت و نظارت اجتماعی، مانع شکل گیری زورآزمایی هایی خیابانی می شود و انگیزه آفرین، روحیه آفرین و اراده آفرین است.
این مدرس دانشگاه در ادامه به پاره ای از آفات انتخابات از جمله پوست اندازی برخی منتخبان، ورود نااهلان و نامحرمان به نظام، در برخی موارد گوش سپردن به اغوای بیگانگان و ... اشاره کرد و جلسه با پرسش و پاسخ پایان یافت.


( ۱ )