به میزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد:

نشست معاونین و مدیران آموزشی دانشگاه های منطقه ۲ کشور

۱۱ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۹ کد : ۵۷۶۶ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۵۲
به گزارش روابط عمومی، نشست معاونین و مدیران آموزشی دانشگاه های منطقه ۲ کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.
نشست معاونین و مدیران آموزشی دانشگاه های منطقه ۲ کشور

دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و خیرمقدم به مهمانان به موضوعات مورد تاکید جلسه اخیر رؤسای دانشگاه های کشور از جمله ارتقای بهروه وری و همچنین طرح تحول آموزش در راستای گسترش آموزش هدفمند، نیاز محور و مهارت محور اشاره کرد و گفت: طرح تحول آموزش برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب است.
دکتر عزیزالله گنجی اظهار داشت: برای گذر از دانشگاه های نسل یک و دو به دانشگاه های نسل 3 و 4 که دانشگاه های کارآفرین و اشتغال آفرین هستند، دانشگاه ها باید ارتباط مؤثر با صنعت داشته باشند، در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و ... نقش تاثیرگذار داشته باشند و تمدن ساز شوند.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به موضوع مهم بورسیه صنعتی تاکید کرد و گفت:بسیار مهم است که دانشجو بعد از فارغ التحصیلی بیکار نباشد و برای تحقق آن باید دانشگاه ها به گونه ای برنامه ریزی نمایند که دانشجویان در حین تحصیل مهارت ها را بیاموزند، با صنعت آشنا شوند، با فعالیت در صنعت هم نیاز صنعت را پاسخ دهند و هم بعد از فارغ التحصیلی جذب صنعت شود و مهارت و تجربه کسب کنند.
دکتر عزیزالله گنجی در پایان گفت: انشاالله با برگزاری مستمر این جلسات و با تبادل نظر، انتقال تجارب و ارائه راهکارها طرح تحول آموزش تحقق یابد.
دکتر حمیدرضا توکلی معاون آموزشی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دبیر شورای معاونین آموزشی دانشگاه های منطقه 2 کشور با تبریک ایام ا... دهه فجر و قدردانی از حضور مهمانان گفت: بسیار خرسندیم که افتخار میزبانی شما عزیزان را داریم؛ چرا که معتقدیم با برگزاری این جلسات، مشکلات موجود و چالش های پیش رو در حوزه آموزش به خوبی شناسایی می شوند و مورد بررسی قرار می گیرند، راهکارها ارائه می گردد و منجر به وحدت رویه در اجرای آیین نامه ها و دستورالعمل ها در دانشگاه ها می گردد.
دکتر توکلی همچنین افزود: پیشنهادات و راهکارهای این جلسه را به وزارتخانه ارائه خواهیم تا در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های مجموعه تاثیرگذار باشیم.

 در ادامه دستور کار جلسه شامل بررسی افت تحصیلی دانشجویان و راهکارهای افزایش کیفیت آموزش، بررسی مشکلات اجرای دستورالعمل راهنمای آموزشی دانشجویان کارشناسی، ارزیابی فرایند پذیرش دانشجویان بورسیه صنعتی، آیین نامه بازنگری دروس- امکان رسیدن به مهارت افزایی و اشتغال پذیری، ابهامات دستورالعمل اعطای پایه های تشویقی و ... مورد بررسی قرار گرفت و اعضا به بیان نظرات، پیشنهادات و راهکارهایشان پرداختند.


( ۲ )