مراسم گرامیداشت رحلت حضرت ام البنین (س) و تکریم مقام مادران شهدا برگزار گردید

۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۳ کد : ۵۷۴ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۲۴
به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت رحلت حضرت ام البنین (س) و تکریم مقام مادران شهدا با حضور دانشگاهیان در مسجدالرسول (ص) دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید.
مراسم گرامیداشت رحلت حضرت ام البنین (س) و تکریم مقام مادران شهدا برگزار گردید

حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم و تعزیت رحلت حضرت ام البنین (س) گفت: امروز روز تجلیل، تحلیل و توسل است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن بیان این که دعوای بین حق و باطل از زمان حضرت آدم  (ع) بوده و در تعارض بین حق و باطل گاهی حق اوج می گرفت و گاهی باطل جولان می داد اظهار داشت: این تعارض تا ظهور مهدی موعود (عج) وجود دارد و ما باید مشخص کنیم که در کدام جبهه هستیم. برای محدود کردن حق تا توانستند جنگ نظامی و نیست و نابود کردن را در پیش گرفتند و به موازات جنگ سخت، جنگ سخت تر، پیچیده تر و چند لایه و خطرناک دیگری با عنوان جنگ نرم را هم به کار گرفتند که تعداد مخاطبان این جنگ بسیار بیشتر از جنگ سخت است و همه افراد با هر سن و سلیقه ای را در مکان و زمان مختلف مورد تهاجم و شبیخون فرهنگی قرار می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی تاکید کرد: یکی از محورهای اصلی جنگ نرم منحرف کردن جایگاه زنان در فضای جامعه است و افزود: باورم این است که اگر در عرصه جنگ سخت پیروز شدیم ، باید پشت صحنه را دید. پشتیبان جوانان غیور ایرانی، زنان قوی، مستحکم با اراده پولادین و با بصیرت بودند و اگر همراهی مادران و همسران شهدا نبود، پیروزی حاصل نمی شد. اگر به محوریت تربیت دختران توجه نکنیم، به دستورات دین مبین اسلام در این زمینه توجه نکنیم و مراقبت ننماییم، موفق نخواهیم بود.

وی همچنین به آیه35 سوره احزاب اشاره کرد که خداوند متعال هم زنان و هم مردان را با ده ویژگی کمال مورد خطاب قرار داده است: «همانا کلیه مردان و زنان مسلمان و مردان و زنان با ایمان و مردان و زنان اهل طاعت و عبادت و مردان و زنان راستگوی و مردان و زنان صابر و مردان و زنان خدا ترس خاشع و مردان و زنان خیر خواه مسکین نواز و مردان و زنان روزه‌دار و مردان و زنان با حفاظ خوددار از تمایلات حرام و مردان و زنانی که یاد خدا بسیار کنند، بر همه آنها خدا مغفرت و پاداشی بزرگ مهیا ساخته است

حجت الاسلام و المسلمین حسینی به زیارت نامه حضرت ام البنین اشاره کرد و گفت: ما باید توجه داشته باشیم تا هر کاری که انجام می دهیم پیوست قیامت داشته باشد و دنیا محل گذر است، بنابراین نسبت به هم مهربان تر باشیم و به گونه ای عمل کنیم که مدیون خون شهدا در روز قیامت نشویم.

گفتنی است این مراسم با تجدید بیعت با شهدای گمنام دانشگاه پایان یافت.


( ۱ )