برگزاری جلسه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه با اعضای هیات علمی

۲۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۱ کد : ۵۷۳۴ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۶۹
به گزارش روابط عمومی، جلسه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اعضای هیات علمی با حضور ریاست دانشگاه و اساتید برگزار گردید و در این جلسه مسایل مربوط به حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.
برگزاری جلسه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه با اعضای هیات علمی

دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در ابتدای این جلسه با عرض خیرمقدم به اساتید، به اهمیت فعالیت های پژوهشی، ارتباط دانشگاه با صنعت، رتبه بندی های دانشگاه و ... اشاره کرد و گفت: همه ی مجموعه در راستای اهداف، سیاست ها و ماموریت های دانشگاه تلاش می کنند، تا دانشگاه در مسیر ارتقا گام بردارد. باید در حوزه های مختلف نقاط قوت و ضعف بررسی شود و راهکار ارائه شود و قطعا نظرات و راهکارهای شما عزیزان بسیار اثربخش و مثمر ثمر خواهد بود.
در ادامه دکتر روزبه شفقت معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با قدردانی از حضور همکاران گفت: تلاش ما بر این است تا نقاط ضعف را شناسایی و ارتقا ببخشیم و در میانگین کشوری فعالیت های پژوهشی در بخش هایی پیشرفت های بسیار خوبی داریم و در بعضی موارد نیاز به بهبود وضعیت داریم و هدف از برگزاری این جلسه نیز بهره مندی از نظرات و پیشنهادات و راهکارهای شما است.
سپس دکتر سروری مدیر پژوهشی دانشگاه به پاره ای از مسایل مربوط به پژوهش و فناوری از جمله سقف اعتبار پژوهشی هر عضو هیات علمی دانشگاه، میزان مبلغ یک امتیاز گرنت، میزان کل پاداش مقالات اعضای هیات علمی و میزان کل اعتبار پژوهشی مصوب اعضا هیأت علمی دانشگاه هر کدام به تفکیک سال و همچنین تعداد مستندات در بازه زمانی 2012 تا 2020 نمایه شده در scopus و ... پرداخت.
دکتر سروری تعداد قراردادهای پژوهشی خاتمه یافته در سال 1402 را 24 مورد و تعداد قراردادهای پژوهشی منعقد شده در سال 1402را 27 مورد عنوان کرد و در ادامه به بیان شاخصه های ارتباط با صنعت دانشگاه در مقایسه با دانشگاه های کشور پرداخت.
در ادامه اعضای حاضر در جلسه به بیان نظرات، پیشنهادات و راهکارهایشان در حوزه پژوهش و فناوری پرداختند.


( ۱ )