در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد:

جلسه هم اندیشی پیرامون وضعیت واحدهای تحقیق و توسعه صنعتی استان

۲۹ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۸ کد : ۵۶۵۲ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۷۰
به گزارش روابط عمومی، جلسه هم اندیشی پیرامون وضعیت واحدهای تحقیق و توسعه صنعتی استان مازندران در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور ریاست دانشگاه، معاون پژوهش و فناوری، اساتید و پژوهشگران دانشگاه و نمایندگان صنایع استان برگزار شد.
جلسه هم اندیشی پیرامون وضعیت واحدهای تحقیق و توسعه صنعتی استان

دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم و قدردانی از حضور مهمانان به اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت تاکید کرد و گفت: با برقراری این ارتباط، دانشگاه مسیر اهداف و ماموریت هایش را سریع تر می پیماید.
دکتر عزیزالله گنجی با اشاره به پاره ای از افتخارات و دستاوردهای دانشگاه گفت: این دانشگاه هم اکنون با بیش از 15 صنعت بزرگ استان در حال انجام پروژه است و پروژه های بزرگ ملی را به انجام رساند و در دست اجرا دارد و اظهار داشت: هم اکنون صنایع بزرگ توانمندی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل را باور دارند و قطعا با ارتباط دو سویه دانشگاه و صنعت است که مشکلات جامعه برطرف می گردد و به نیازها پاسخ داده می شود.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل همچنین به نمایشگاه محصول محور دانشگاه اشاره کرد و گفت: این مهم نشان از رشد حرکت دانشگاه در مسیر ایده تا بازار دارد.
در ادامه دکتر روزبه شفقت معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به فعالیت های دهه اخیر دانشگاه در زمینه پژوهش و فناوری اظهار داشت: در برنامه داریم تا دفتر انتقال فناوری را در دانشگاه راه اندازی کنیم تا هم فناوری های دانشگاه را به صنایع معرفی کنیم و هم به بررسی و ارزیابی مشکلات صنایع بپردازیم و در راستای آن پایان نامه ها و رساله های دکتری را به سمت حل این مشکلات سوق دهیم.
دکتر شفقت هم چنین در ادامه به اهمیت تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی و مهارت افزایی و تربیت نیروهای کارآمد اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا مهارت های اولیه برای ورود به بازار کار و صنعت را به دانشجویان آموزش دهیم.
سپس مهندس اکبری نماینده سازمان صمت ضمن اشاره به تفاهم نامه وزارت عتف و وزارت صمت، به موضوع بورسیه های صنعتی و حل مشکلات واحدهای صنعتی با تعامل با دانشگاهیان پرداخت.
در ادامه دکتر دیوسالار عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مواد و صنایع، به ضرورت ایجاد و تقویت واحد های تحقیق و توسعه صنعتی اشاره کرد و به اهمیت کارایی این واحدها در توسعه اقتصاد دانش بنیان پرداخت.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مواد و صنایع با تاکید بر این که یکی از اهداف پروژه پژوهشی حاضر با اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، ارائه رویکردی برای ارزیابی واحدهای تحقیق و توسعه صنعتی استان مازندران است و گام اصلی رسیدن به این مقصود، شناسایی و انتخاب شاخص های مرتبط با ارزیابی واحدهای تحقیق و توسعه می باشد، اظهار امیدواری کرد به کمک پیشنهادات و نظرات متولیان واحدها و با  بهره گیری از روش های مناسب، این شاخص ها  تدوین گردند.
در پایان اعضای حاضر در جلسه، به بیان نظرات و پیشنهاداتشان پرداختند.