برگزاری آیین افتتاحیه دومین جشنواره بین‌المللی نوآوری و کسب‌و‌کار نوشیروانی (بینوکاپ ۱۴۰۲)

۲۸ آبان ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۷ کد : ۵۵۵۴ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۲۱۱
به گزارش روابط عمومی، آیین افتتاحیه دومین جشنواره بین المللی نوآوری و کسب وکار نوشیروانی (بینوکاب ۱۴۰۲) با حضور دکتر حسینی پور استاندار مازندران، دکتر خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار، دکتر قاسم عزیز زاده گرجی فرماندار ویژه شهرستان بابل و سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی اجتماعی استاندار، دکتر حسینی مدیرکل امور اقتصادی استانداری، دکتر عزیزالله گنجی ریاست دانشگاه، دکتر اسدی مدیر کل خدمات کسب‌و‌کار وزارت صنعت، معدن، تجارت، مهندس کیانی شهردار بابل، جمعی از مدیران استانی و شهری و اساتید، دانشجویان و پژوهشگران در سالن آمفی‌تئاتر زنده یاد نوشیروانی دانشگاه برگزار شد.
برگزاری آیین افتتاحیه دومین جشنواره بین‌المللی نوآوری و کسب‌و‌کار نوشیروانی (بینوکاپ ۱۴۰۲)

دکتر بهرام عزیزالله گنجی ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم به استاندار مازندران و هیات همراه و مهمانان و مدعوین این جشنواره گفت: مسیر دانشگاه حرکت از ایده تا بازار است و جشنواره بینوکاپ نیز حرکت در این مسیر را تسهیل و هموار می نماید و یک شبکه بین صاحبان ایده، فناوران، نوآوران، صنعتگران و سرمایه گذاران است و در واقع با شعار ما برای وصل کردن آمدیم، برای برقراری ارتباط این مجموعه ها تلاش می کند.

دکتر عزیزالله گنجی به موضوع طرح تحول آموزش و آموزش هدفمند و نیازمحور اشاره کرد و گفت برگزاری چنین جشنواره هایی هم باعث مهارت آموزی و کسب تجربه دانشجویان می شود و هم ارتباط بین دانشگاه و صنعت قوی تر می گردد.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی به نمایشگاه های محصول محور دانشگاه اشاره کرد و گفت: با تبدیل دانش دانشگاهیان به محصول قابل کاربرد در صنعت و جامعه و حرکت در راستای رفع نیازهای جامعه، تاثیر دانشگاه در جامعه و ثمره بخشی آن بیشتر احساس می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از برگزارکنندگان این جشنواره بخصوص از تلاش چندین ماهه دانشجویان برای برگزاری هر چه باشکوه تر این کنفرانس قدردانی نمود.

در ادامه دکتر حسینی پور استاندار مازندران با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و با قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره بین المللی گفت: یکی از شاخصه های توسعه، نوآوری در موضوع کسب وکار است که در جشنواره بین‌المللی بینوکاپ به آن پرداخته شد.

دکتر حسینی پور استاندار مازندران گفت: حضور در این جشنواره و در جمع شما عزیزان مایه مباهات است و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز در رده دانشگاه های برتر جهان است.

استاندار مازندران گفت: امروز کشورهای مختلف در راستای سیاست گذاری و حل مسائل کشور و جامعه باید نسبت به تجاری سازی نوآوری در سیاست گذاری های عمومی، اقدام نمایند.

دکتر حسینی پور ضمن بیان این که نوآوری برداشت و درک جدید از یک ایده یا عمل است که با عملی ساختن آن در یک سازمان، می توان به صورت یک محصول و یا خدمت جدید ارائه شود، اظهار داشت: نوآوری فرصت های بزرگی را برای رشد اقتصادی و موفقیت یک مجموعه ایجاد می کند و ایده نو، اغلب از ترکیب ایده های متنوع بدست می آید.

دکتر حسینی پور گفت: نوآوری امری ضروری با ۳ هدف افزایش کارآیی کسب‌وکار، پایداری و ایجاد موتور های رشد جدید کسب وکار است و اعلام داشت: در دولت مردمی، تعداد مراکز رشد استان از یک مرکز به ۸ مرکز رشد افزایش یافت و هم اکنون ۶۶۶ محصول دانش بنیان در استان داریم.

استاندار مازندران به افتتاح پژوهشکده مطالعات راهبردی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اشاره کرد و گفت: دوران فعالیت های سنتی گذشت، اگر بخواهیم در رقابت‌های بین‌المللی شرکت کنیم، باید معادلات نوآوری را رعایت کنیم.

استاندار مازندران ضمن اشاره به نقش امنیت غذا، از برپایی این جشنواره تشکر و قدردانی نمود و گفت: ضرورت امروز جامعه ما، اهداف این جشنواره است.

دکتر مشرقی دبیر برگزاری دومین جشنواره بین المللی کسب و کار نوشیروانی با عرض خیرمقدم و قدردانی از حضور مهمانان به ضرورت اتصال دوسویه نوآوری با صنعت اشاره کرد و گفت: توسعه کسب و کار یک امر بین رشته ای و گروهی است و بدون ترسیم برنامه کسب و کار و تحلیل اقتصادی ممکن نیست. بسیاری از کسب و کارها، در مذاکرات و شبکه های مرتبط با صنعتگران، کارآفرینان، مشاوران و سرمایه گذاران شکل می گیرد.

دبیر برگزاری دومین جشنواره بین المللی کسب و کار نوشیروانی ضمن اشاره به چالش های سمت مصرف نوآوری به مزایای شبکه های نوآوری و کسب و کار اشاره کرد که عبارت اند از: تجاری سازی یافته های پژوهشی و نوآورانه، توسعه اشتغال باکیفیت، توسعه شرکت های فناور و دانش بنیان، حل مسایل راهبردی و کلان استان از مسیر فرایند نوآوری باز، حل مسایل صنایع با کمک نوآوری باز و اتصال ایده پردازان شرکت های فناور و دانش بنیان با سرمایه گذاران.

دکتر مشرقی در پایان از حمایت های همه جانبه ریاست دانشگاه، استانداری مازندران، حامیان این جشنواره قدردانی نمود و از زحمات مستمر دانشجویان و برگزار کنندگان بینوکاپ 1402 تشکر کرد.

همچنین دکتر اسدی مدیر کل خدمات کسب‌و‌کار وزارت صنعت، معدن، تجارت در این مراسم به مشکلات صنعت اشاره کرد و گفت: دانشگاه به طرح هایی بپردازد که درد صنعت را حل کند. دانشجویان باید در کنار تحصیل در دانشگاه، دوره هایی را در صنعت بگذرانند.

دکتر اسدی به کلید واژه ارتباط دانشگاه با صنعت اشاره کرد و گفت: اگر دانشگاه ها صنعت محور و صنایع دانشگاه محور باشند، نیازی به این کلید واژه نیست.

مدیر کل خدمات کسب‌و‌کار وزارت صنعت، معدن، تجارت به کسب و کارهای استارتاپی اشاره کرد و گفت: زمان عنصر حیاتی در کسب و کار است. اگر طرح و ایده ای در مدت مشخص به نتیجه نرسد، بدانید که از جایی مشکل دارد و باید یاد بگیریم یا مشکلش را حل کنیم و یا تمامش کنیم.

گفتنی است مراسم افتتاحیه با امضا توافق نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و پارک علم و فناوری استان مازندران در راه اندازی پردیس علم و فناوری مشترک به پایان رسید و مسئولین با حضور در ساختمان مرکزی، نمایشگاه بینوکاپ را افتتاح کردند.

شایان ذکر است استاندار مازندران و هیات همراه از شهر هوشمند راینوکاپ ایران نیز بازدید کردند.