برگزاری مراسم گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

۱۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۴ کد : ۵۵۳ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۹۷
به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بین الصلاتین ظهر و عصر با حضور دانشگاهیان در مسجدالرسول (ص) دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید.
برگزاری مراسم گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه با عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ضمن بیان این که زبان از توصیف زندگی آن حضرت قاصر است گفت: پیامبر اکرم (ص) در زندگی دو هدیه مادی و معنوی به حضرت زهرا (س) اهدا نمود؛ هدیه مادی باغ فدک بود و  هدیه معنوی آموزش و تعلیم تسبیحات اربعه بود.
وی افزود: حضرت امام باقر (ع) فرمودند: تسبیحی بالاتر از تسبیحاتی که پیامبر به حضرت فاطمه تعلیم دادند نداریم.
حجت الاسلام و المسلمین رمضانی به معنای اذکار تسبیحات اربعه اشاره کرد و گفت: الله اکبر یعنی خداوند بزرگتر از آن است که در وصف بیاید و قابل توصیف باشد، بنابراین انسان با بیان این ذکر به عجز و ناتوانی خود اعتراف می کند. با ذکر الحمدلله انسان وارد وادی شکر می شود و این ذکر بالاترین شکرگذاری انسان در برابر خداوند متعال است. ذکر سبحان الله، تعظیم در برابر مقام بلند و با عظمت خداوند و منزه دانستن باری تعالی از آن چه که مشرکان می پندارند است و ذکر چهارم این تسبیح لا اله الا الله است.
معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن اشاره به این که آن حضرت از تربت شهدای احد تسبیحی برای این اذکار درست کرد اظهار داشت: امام صادق (ع) فرمودند: گفتن ذکر تسبیحات اربعه بعد از نماز واجب، از هزار رکعت نماز مستحبی بهتر و محبوبتر است و گفتن این ذکر بعد از نماز های واجب، مستحب، نماز پیامبر اکرم (ص)، امیرالمومنین (ع)، ولی عصر (عج) و قبل از زیارت نامه حضرت معصومه (س)  و قبل از خواب سفارش  شده است و باید سعی و دقت کنیم تا ذکر به درستی بیان شود.
وی در پایان گفت: ما ریزه خوار خوان حضرت فاطمه زهرا (س) تا روز قیامت هستیم و امیدواریم خدای متعال به حق این حضرت، ظهور مهدی موعود (عج) را هر چه زودتر نزدیک تر بفرماید.


( ۱ )