معاون اداری،مالی و مدیریت منابع وزارت علوم:

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نگینی است در کل آموزش عالی کشور

۲۷ مهر ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۷ کد : ۵۴۵۷ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۱۴۸
به گزارش روابط عمومی، دکتر علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با حضور در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، از پروژه های عمرانی و پروژه طراحی و ساخت خودرو هیبرید شاهین دانشگاه بازدید نمود و نشستی با رییس و مسئولین دانشگاه داشت.
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نگینی است در کل آموزش عالی کشور

دکتر علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در نشست با مسئولین دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نگینی است در کل آموزش عالی کشور و نه فقط در دانشگاه های استان مازندران، که در راستای ماموریت های تحقیقاتی و پژوهشی خودش، اعتبار و امتیاز خوبی در سطح بین الملل دارد و ما تلاش می کنیم هم با حمایت از عرصه تحقیقات و پژوهش و هم با حمایت از طرح های عمرانی نیمه تمامی که دارد، کمک کنیم تا زودتر به بهره برداری برسد و افزود: یک دانشگاه شهرستانی با این همه ظرفیت و توانمندی که چندین سال متوالی رتبه یک را در کشور کسب نمود، باعث افتخار است.

دکتر خطیبی با اشاره به اهمیت ساخت خوابگاه‌های متاهلی گفت: یکی از اقدامات مهم برای رشد و توسعه دانشگاه و حفظ نخبگان توسعه به ساخت خوابگاه‌های متاهلی است و بر اساس قانون جوانی جمعیت و تاکیدات مقام معظم رهبری هم باید روند ساخت این خوابگاه‌ها تسریع شود.
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ضمن اشاره به توافق با وزارت راه و شهرسازی و بانک ها و دریافت وام از طریق طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت مسکن متاهلی، به اقدامات در زمینه مسکن اساتید و کارکنان و به رسیدگی به معیشت کارکنان تاکید کرد و گفت: ما شرمنده ی کارکنان هستیم و تا جایی که ممکن است در راستای ارتقای معیشت کارکنان تلاش می کنیم و اظهار داشت تا حد امکان، برای رسیدگی به اوضاع معیشت کارکنان کمک کنید، در کنار پرداخت های رفاهی به سراغ پرداخت های غیر نقدی بروید، زیرا کالای غیر نقدی در سفره ی خانواده قرار می گیرد و احساس خوبی را بین خانواده کارکنان با دستگاه ایجاد می کند.
در این نشست دکتر بهرام عزیزالله گنجی ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم و قدردانی از حضور دکتر خطیبی و هیات همراه، به پاره ای از افتخارات و توانمندی های دانشگاه اشاره کرد و گفت: کسب رتبه نخست کشور در کیفیت پژوهش و ۱۸ دانشمند برتر ۲ درصد برتر دنیا از جمله افتخارات اخیر دانشگاه می باشد.
دکتر عزیزالله گنجی اظهار داشت: هدف گذاری در دانشگاه از ایده تا بازار است که از آموزش هدفمند آغاز می شود و به تولید محصول نیازمحور و قابل استفاده در صنعت و جامعه می رسد و در این راستا با بیش از ۱۵ صنعت بزرگ استان قرارداد همکاری منعقد شد و در حال اجرای بیش از ۵۰ پروژه صنعتی هستیم که پروژه دانش بنیان طراحی و ساخت خودرو هیبرید شاهین نمونه ای از آن است و امیدواریم با ارتباط گسترده دانشگاه با صنعت، دانش فنی دانشگاه تبدیل به محصولات قابل کاربرد در جامعه و صنعت شود.
رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی با اشاره به طرح های عمرانی گفت: با توجه مشکل فضای فیزیکی، کلیه طرح های عمرانی در حال اجرا و در دست اقدام بر اساس نیازهای شدید دانشگاه است، تا پاسخگوی نیاز دانشگاهیان باشد.
در ادامه دکتر علیرضا خسروی معاون اداری مالی دانشگاه با عرض خیرمقدم به دکتر خطیبی و هیات همراه و با گرامیداشت نام زنده یاد سید حسین فلاح نوشیروانی موسس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گزارشی از آمار منابع انسانی دانشگاه ارائه داد و گفت: حدود ۶۴۲۵ دانشجوی در حال تحصیل داریم.
دکتر خسروی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استخدام نیروی انسانی، به اقدام دانشگاه در زمینه رفاهیات کارکنان و مطالبات کارکنان اعم از پرداختی های مختلف  به مناسبت های ملی و مذهبی، پرداخت حق مسکن و ... اشاره کرد و در ادامه گزارشی از اعتبارات و درآمد اختصاصی دانشگاه ارائه نمود.
معاون اداری مالی دانشگاه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات زحمات کارکنان مدیریت امور فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه، به پاره ای از طرح‌های عمرانی دانشگاه از جمله ادامه روند تکمیل عملیات ساختمانی و تاسیساتی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر با پیشرفت فیزیکی 76 درصد، ساخت و تجهیز سالن ورزشی جدید دانشگاه،  تکمیل و بهره برداری ساختمان کتابخانه مرکزی شهید سلیمانی، تجهیز تالار افتخارات، خرید دو دستگاه آسانسور برای ساختمان کتابخانه مرکزی، تعمیر کامل بلوک یک سرای دانشجویی شهید امینیان، خرید و نصب سیستم سرمایشی VRF سرای دانشجویی شهید امینیان، بازسازی ساختمان معاونت آموزشی ( کتابخانه قدیم)، شروع عملیات اجرایی طبقه چهارم سرای دانشجویی ریحانه، تعمیر کامل ساختمان کلاس ها؛ شماره یک (مهندسی برق و کامپیوتر) و ساختمان مهندسی مکانیک، احداث ساختمان مرکز تحقیقات خودروهای هیبریدی و برقی، توسعه و تجهیز سلف سرویس دانشگاه، تعمیر و تجهیز ساختمان مرکز نوآوری و ... اشاره کردو گفت: توسعه و بازسازی ساختمان مرکز بهداشت، خرید تجهیزات آزمایشگاهی، احداث خوابگاه‌ متآهلیین و .. از برنامه های عمرانی آتی است.
گفتنی است دکتر خطیبی از پروژه طراحی و ساخت خودرو هیبرید شاهین، پروژه های عمرانی سرای دانشجویی ریحانه، کتابخانه مرکزی شهید سلیمانی، سالن جدید ورزشی ساختمان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، ساختمان کلاس های مهندسی برق، ساختمان معاونت آموزشی جدید و ... بازدید نمود.


( ۲ )