برگزاری اردوی کارورزی رشته مهندسی نقشه برداری دانشگاه صنعتی نوشیروانی در تابستان ۱۴۰۲

۱۹ شهریور ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۳ کد : ۵۳۳۵ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها گفت‌و‌گو/گزارش
تعداد بازدید:۱۱۰۵
به گزارش روابط عمومی، دکتر عباس کیانی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و مدیر اردوی کارورزی رشته مهندسی نقشه برداری دانشگاه، گزارشی از برگزاری یازدهمین دوره ی کارورزی رشته مهندسی نقشه برداری در مردادماه و شهریورماه سال جاری ارائه کرد.
برگزاری اردوی کارورزی رشته مهندسی نقشه برداری دانشگاه صنعتی نوشیروانی در تابستان ۱۴۰۲

متن کامل گزارش به شرح ذیل است:

اردوی کارورزی رشته مهندسی نقشه برداری به عنوان یک درس تخصصی اصلی برای دانشجویان این رشته محسوب می­ شود که در آن دانشجویان در مدت یک ماه، کلیه مطالب ارائه شده در طول چهارسال را به صورت اجرائی و عملی و با استفاده از اساتید دانشگاه و نیز اساتید خارج از دانشگاه مبدا که در زمینه های خاص تجربه اجرائی دارند؛ می گذرانند.

 دکتر کیانی افزود: طبق برنامه­ ریزی صورت گرفته اردوی کارورزی نقشه­ برداری تابستان سال جاری از تاریخ 1402/05/14 لغایت 1402/06/10 از ساعت 7:30 الی 18:30 (هرروز به جز تعطیلات رسمی) برگزار گردیده است. در این دوره 13درس مختلف با همکاری اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و اساتیدی از بخش صنعت (شرکت های صنعتی) به صورت عملی برگزار شد.

گفتنی است کلاس های مربوط به دروسی مانند پیمایش و توپوگرافی، نقشه‌برداری مسیر، سیستم‌های ناوبری جهانی، هیدروگرافی و نقشه­برداری زیرزمینی با هماهنگی های انجام شده در محیط کارگاهی و در خارج از دانشگاه برگزار شد. دروسی مانند میکروژئودزی و پهپاد فتوگرامتری در محوطه دانشگاه آموزش داده شد و برخی از دروس تئوری مانند سامانه های اطلاعات مکانی، فتوگرامتری و نقشه سازی با تصاویر رقومی، حدنگاری رقومی، نقشه‌برداری ثبتی و سنجش از دور را زیر نظر اساتید مجرب در سامانه مجازی دانشگاه فرا گرفتند. در مجموع دانشجویان به مدت 24 روز کامل در این اردوی کارورزی شرکت کردند.

وی در خاتمه از همکاری تمامی مدیران و کارکنان بخش­ های مختلف دانشگاه که در هماهنگی و برگزاری این اردوی ارزشمند که همواره منجر به فارغ التحصیلی با کیفیت بالاتر دانشجویان رشته مهندسی نقشه ­برداری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل می گردد، تشکر و قدردانی ویژه نمود.


( ۷ )