جلسه ریاست دانشگاه با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۶:۳۰ کد : ۵۲۸۰ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۳۳۰
به گزارش روابط عمومی، جلسه دکتر بهرام عزیزالله گنجی ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به همراه دکتر روزبه شفقت معاون پژوهش و فناوری با دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حضور دکتر علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی و دکتر مظفرپور رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل در محل بنیاد ملی نخبگان ایران برگزار گردید.
جلسه ریاست دانشگاه با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

در ابتدای این جلسه، دکتر علی کریمی فیروزجایی نماینده شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان این که شهرستان بابل با برخورداری از دانشگاه‌های گوناگون، شهری دانشگاهی محسوب می‌گردد؛ به تشریح پتانسیل‌های دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل پرداخت. 
دکتر کریمی فیروزجایی با ذکر این نکته که دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل طی چند سال اخیر، بر اساس اعلام نظام های جهانی رتبه‌بندی‌ علمی، در تولید علم در جایگاه نخست کشور قرار دارد، اظهار داشت: این‌ دانشگاه هم در تولید علم و هم در حوزه‌های فناوری و‌نوآوری در پاسخ به نیازهای کشور از پتانسیل بالقوه و‌ بالفعل قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.
در ادامه دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز ضمن برشمردن فعالیت‌های مهم دانشگاه در تعامل برای پاسخ به نیازهای ملی و استانی اظهار داشت: ریل‌گذاری‌ها در دانشگاه به‌گونه‌ای انجام شده است تا فرایند تبدیل ایده به محصول و سپس تجاری‌سازی و عرضه به بازار به درستی انجام شود. در این راستا فعالیت‌های بسیار سازنده‌ای در حوزه‌ی پژوهش و فناوری ‌و نیز مرکز رشد صورت پذیرفته است. 
دکتر عزیزالله گنجی ضمن اشاره به این که در حال حاضر حدود ۴۰ شرکت و هسته فناور در مرکز رشد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مستقر هستند و بیش از ۱۵۰ محصول فناور تا کنون از مرکز رشد‌ دانشگاه به بازار تحویل شده است افزود: در تلاش هستیم تا ضمن جایابی مناسب برای پردیس علم و فناوری دانشگاه، شرایط فعالیت‌های پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه به جایگاه بالایی ارتقا یابد.
سپس دکتر روزبه شفقت معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن تشریح فعالیت‌های پژوهش، فنا‌وری، کارآفرینی و نوآوری دانشگاه و بیان حجم پروژه‌های جاری ارتباط با صنعت و جامعه، رویداد بین‌المللی راینوکاپ را به عنوان رویدادی مهم در حوزه‌ی هوش مصنوعی معرفی و جزییات آن را تشریح نمود.
در پایان دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن ارج نهادن به جایگاه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و تاکید بر جایگاه منحصر به فرد این دانشگاه در تعلیم و پرورش دانشجویانی توانمند، فرایندهای گوناگونی را در راستای حمایت از فعالیت‌های پژوهش و فناوری در دانشگاه‌ها و نیز حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بیان نمود.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن استقبال بسیار خوب از رویداد بین المللی راینوکاپ اظهار داشت: فعالیت‌های تعریف شده در این رویداد که با محوریت هوش مصنوعی برگزار می‌گردد، می‌توانند خروجی‌های موثری از جنبه‌های گوناگون داشته باشند و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت ویژه‌ای از این رویداد و بخش‌های گوناگون ذیل آن خواهد داشت.


( ۴ )