با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور

آیین تکریم و معارفه مسوولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مازندران، صنعتی نوشیروانی بابل و علوم کشاورزی ساری برگزار شد

۳۱ تیر ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۹ کد : ۵۲۶۷ اخبـــار دانشگاه سرخط خبرها
تعداد بازدید:۵۹۵
به گزارش روابط عمومی، مراسم تکریم و معارفه مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های مازندران، صنعتی نوشیروانی بابل و علوم کشاورزی ساری با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، رؤسای دانشگاه ها و مسئولین برگزار شد.
آیین تکریم و معارفه مسوولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مازندران، صنعتی نوشیروانی بابل و علوم کشاورزی ساری برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین دکتر رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در این مراسم، به ماموریت های دانشگاه اشاره کرد که عبارت اند از پیشبرد حوزه ی علم و حرکت در مرزهای دانش، مرجعیت علمی و رفعت دادن به قدرت علمی کشور، حل مسایل جامعه و تربیت مدیران، کارشناسان و بدنه ی نیروی انسانی کشور برای آینده.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور افزود: بدنه های مختلف اجرایی، نظارتی و قضایی کشور باید در دانشگاه تربیت شوند و نقش اساتید در تربیت دانشجویان بسیار مهم است. دانشگاه هم مسئولیت آموزش دارد و هم مسئولیت آماده کردن دانشجو برای حضور مؤثر در عرصه های اجتماعی.

دکتر بهرام عزیزالله گنجی ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز در این مراسم با تسلیت ایام عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران باوفایش گفت: حضور و وجود نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بسیار حائز اهمیت است به خصوص در بخش فرهنگی.

دکتر عزیزالله گنجی اظهار داشت: امروز ما در میدان جنگ هستیم، عرصه جنگ دشمن تغییر کرده است، در گذشته جنگ در میدان های جهاد و به صورت سخت افزاری بوده است و امروزه دشمن در میدان های اقتصادی، فرهنگی، عفاف و حجاب و ...جنگ نرم دارد.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن تاکید بر این که حضور دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، بسیج اساتید، کارمندان و دانشجویی در کنار مجموعه مدیریتی و در تصمیم سازی ها و اجرای آن می توانند نقش تاثیرگذاری را در پیشبرد اهداف و سیاست های دانشگاه داشته باشند، افزود: در مجموعه دانشگاه تا کنون شاهد این امر بودیم و در آینده نیز خواهیم بود.

دکتر عزیزالله گنجی به فعالیت های فرهنگی دانشگاه و حضور باشکوه اساتید، دانشجویان و کارمندان در نماز جماعت ظهر و عصر در مسجدالرسول (ص) دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اشاره کرد و گفت: ما از زحمات ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین حسینی در مدت تصدی مسئولیت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه تشکر و قدردانی می نماییم، اقدامات ارزشمند و فعالیت های زیادی در این حوزه صورت گرفت.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن قدردانی از حضور حجت الاسلام و المسلمین خاکزاد در مسئولیت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه تاکید کرد: آن چه که مهم است همکاری بین همه ی ارکان مجموعه است و مجموعه مدیریتی دانشگاه با تمام توان در کنار دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری فعالیت می کند، همه ی ما ید واحده هستیم و قطعا اتحاد و همدلی رمز پیروزی و سربلندی در برابر دشمنان است.

 در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض تسلیت ایام محرم و قدردانی از حضور مهمانان گفت: یکی از شاخصه های ملت قوی، دانشگاه است. دانشگاهی که اقتدار آفرین باشد و البته زمانی اقتدار آفرین است که خودش هم اقتدار داشته باشد و افزود: 3 نکته در دستیابی دانشگاه به اقتدار بسیار تاثیرگذارند و آن ها عبارت اند از: تقویت ایمان به خدا و ارزش های دینی، اسلامی و انقلابی، داشتن وحدت و پرهیز از تفرقه و اختلاف افکنی و توجه به مساله ی علم و دور نشدن دانشگاه از رسالت خود یعنی حرکت در پیشتازی علم و بازسازی شوکت علمی مسلمانان.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین خاکزاد مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض تسلیت ایام محرم به روایتی از امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: اهل بیت و ائمه در هر لحظه و در هر شرایطی تلاش می کردند تا نام امام حسین (ع) را در بلاد اسلامی، در فرهنگ و هر جایی که می بایست جاری و ساری شود، زنده نگه دارند و امیدواریم ما هم در مسیر تعظیم شعائر الهی قدم های استوار داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین خاکزاد اظهار داشت: کار دانشگاه تربیت و انسان سازی است و همه باید کمک کنیم تا در مسیر تربیت، انسان به مقامی برسد که در شأن مقام خلیفه الهی باشد.


( ۴ )