جلسه هم اندیشی مدیریت شهری شهرستان بابل با مسئولین و پژوهشگران دانشگاه

۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۷ کد : ۵۰۴ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۶۴
به گزارش روابط عمومی، جلسه هم اندیشی شهردار و اعضای شورای شهر بابل با ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و جمعی از پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی برگزار گردید.
جلسه هم اندیشی مدیریت شهری شهرستان بابل با مسئولین و پژوهشگران دانشگاه

دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض تسلیت ایام فاطمیه و خیرمقدم و قدردانی از حضور مهمانان گفت: این جسله به پیشنهاد شهرداری بابل و با استقبال دانشگاه برگزار شد و امیداواریم منشأ فعالیت ها و همکاری دوجانبه و تعامل خوب بین این دو مجموعه شود.

دکتر واثقی امیری افزود: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که نهالش توسط سیدحسن فلاح نوشیروانی خیر نیک اندیش بابل کاشته شد هم اکنون به درخت نسبتا تنومندی تبدیل شده است که منشا خدمات ارزنده ای در حوزه های مختلف است و با حدود 6000 دانشجو و 200 عضو هیات علمی و کارمند در 6 دانشکده مشغول به فعالیت است و بیش از 200 دانشجوی غیرایرانی دارد و مجری طرح های متعددی اعم از ملی و بین المللی بوده و هست.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به رتبه های برترو متوالی دانشگاه بر اساس نظام های رتبه بندی بین المللی افزود: این دانشگاه دارای منابع انسانی توانمند با دانش فنی بالاست و انجام پژوهش های تقاضا محور و کاربردی از جمله ماموریت ها و فعالیت های دانشگاه است و دانشگاه آمادگی کامل را برای ارائه دانش فنی به مدیریت شهری دارد و هدف دانشگاه در کنار تربیت دانشجویان متخصص و متعهد، حل معضلات شهری، منطقه ای و ملی با تحقیقات کاربردی است که پروژه تصفیه شیرابه زباله و تولید برق از امواج دریا نمونه ای از آن است.

در ادامه دکتر سید کمیل هاشمی عضو شورای اسلامی شهرستان بابل و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: هدف از برگزاری این جلسه تعامل و همدلی بیشتر اعضا مجموعه و بالارفتن سطح آگاهی و شناخت دو طرف از ظرفیت ها و توانمندی های موجود است و به طور قطع هر چه این تعاملات بیشتر باشد منجر به شناخت بیشتر و بهترمشکلات و معضلات و هم اندیشی و تبادل نظر در راستای حل آن ها می شود و ما را به داشتن شهری بهتر و نیکوتر سوق می دهد.

در ادامه مهندس دابوئیان شهردار بابل با تسلیت ایام فاطمیه گفت: برگزاری این جلسه در حقیقت برقراری ارتباط بین علم و اجراست. ما دچار روزمره گی ها شدیم و برای برون رفت از آن باید با مراکز علمی ارتباط برقرار کنیم و از دانش فنی آن ها برای حل مشکلات و معضلات در عرصه های مختلف شهری اعم از ترافیک، محیط زیست، جامعه شناسی، روانشناسی و ... کمک بگیریم. ما معتقدیم که دانشگاه با پژوهش، آسیب ها و فرصت ها را به ما نشان می دهد و سبب دستیابی سریع تر ما به اهداف می گردد.

در ادامه هر یک از حاضران در جلسه به ارائه نقطه نظراتشان پرداختند.