مراسم «ضیافت افطاری» ویژه اساتید و کارمندان به همراه خانواده برگزار شد

۳۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۰ کد : ۵۰۱۲ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۸۵
به گزارش روابط عمومی، از سوی ستاد برگزاری ضیافت افطاری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، مراسم «ضیافت افطار» ویژه اساتید و کارمندان به همراه خانواده و با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در سالن آمفی تئاتر زنده یاد نوشیروانی برگزار شد.
مراسم «ضیافت افطاری» ویژه اساتید و کارمندان به همراه خانواده برگزار شد

دکتر بهرام عزیزالله گنجی ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در ابتدای این مراسم با عرض خیرمقدم و قدردانی از حضور همکاران و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: امیدوارم که از فیوضات ماه مبارک رمضان بهره کافی را برده باشید و جو صمیمی، همراه با اتحاد و همدلی دانشگاه با این دورهمی با صفاتر شود و برکات این ماه مبارک بر نزدیکی دل ها بیفزاید.

در ادامه دکتر حبیب الله حلیمی جلودار عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران و مشاور خانواده با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر  گفت: روزه جزء واجبات مقدمی است. واجبی است که برای تقوا آمد و تقوا یعنی آدم خوب شدن.

دکتر حلیمی کظم غیظ، عفو  و گذشت از بدی ها و کوتاهی های دیگران، صبر و شکیبایی و ... را از بهره های شالیزار ماه رمضان عنوان کرد و گفت: تاثیرات روزه را باید در نکویی اخلاق دید. در روایتی از پیامبر اکرم (ص) خطاب به ابوذر آمده است که فرمودند: ای ابوذر اگر آنقدر نماز بخوانی که از زیادی نماز خواندن، کمرت خم شود و آن قدر روزه بگیری که که از نخوردن و نیاشامیدن ضعیف ولاغرشوی، اگر در اخلاقت پیدا نشود، خدا قبول نمی کند. فلسفه ی روزه گرفتن این است که آدم خوب شویم. اعتقادات مانند ریشه است، عبادات مانند شاخه ها و اخلاق نیک میوه و ثمره ی این درخت است. اعتقادات و عبادات کسی قابل اندازه گیری نیست، اما اخلاق و رفتار قابل اندازه گیری است؛ به عنوان مثال  می گویند فلانی باداب است یا بداخلاق است و... .

دکتر حلیمی در ادامه به موضوع خانواده و شیوه های درست فرزند پروری اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: کسی که برای خانواده و اهلش بهترین است، او بهترین آدم است و من برای خانواده ام بهترینم.

مشاور خانواده و عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران به موضوع خودباوری و تقویت اعتماد به نفس در فرزندان اشاره کرد و گفت: خودباوری یعنی این که فرد بداند چه می خواهد و بتواند بگوید که چه می خواهد. تا ۹ سالگی اعتماد به نفس در فرزندان شکل می گیرد. تحقیر فرزندان و خوب دیده نشدنشان باعث می شود تا اعتماد به نفسشان پایین بیاید. بنابراین سعی کنید تا در زندگی همه چیز را زیبا ببینید و راز دار زندگی فرزندانتان باشید تا شخصیت آن ها را رشد دهید.

گفتنی است این مراسم با برگزاری برنامه های فرهنگی و  مسابقه  بین حضار ادامه یافت و با صرف افطاری پایان پذیرفت.


( ۱ )