مراسم گرامیداشت پنجاه و یکمین سالگرد درگذشت زنده یاد سید حسین فلاح نوشیروانی برگزار شد

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۲ کد : ۴۹۴۲ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۱۶
به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت پنجاه و یکمین سالگرد درگذشت زنده یاد سید حسین فلاح نوشیروانی؛ خیر نیک اندیش بابلی و مؤسس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور آیت الله معلمی نماینده استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر، ریاست دانشگاه، کارمندان، اساتید و جمعی از علاقه مندان آن مرحوم، در نوشیروانکلاه جنب مزار آن زنده یاد برگزار شد.
مراسم گرامیداشت پنجاه و یکمین سالگرد درگذشت زنده یاد سید حسین فلاح نوشیروانی برگزار شد

در ابتدای این مراسم، احمد گلچوب فیروزجایی مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم و قدردانی از حضور آیت الله معلمی، ریاست دانشگاه و مهمانان این مراسم گفت: زنده یاد نوشیروانی، خدمات بایسته و شایسته ای را در سطح کشور و شهرستان بابل انجام داده اند و هدف ما از این اجتماع ارج نهادن به مقام شامخ آن زنده یاد و اقدامات ارزشمندشان است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه ضمن اشاره به سخن زنده یاد نوشیروانی که می گفت: کارهایی که انجام می دهم روحم را آزاد می کند و مرا شاد می کند و احساس خوشبختی می کنم که در این مسیر قدم برمی دارم افزود: سخنان زنده یاد نوشیروانی انسان را به یاد حدیث امام صادق (ع) می اندازد که فرمودند: اگر کاری خیر و عملی صالح انجام دادید و از انجامش احساس رضایت و خوشحالی دارید بدانید که نور ایمان در شما وجود دارد.

گلچوب فیروزجایی با اشاره به تاریخ استقلال دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بعد از استقلال، با سرعت زیاد پله های ترقی را طی نمود و افتخارات عظیمی را در سطح ملی و بین المللی رقم زد و دستیابی به این جایگاه های مهم امکان پذیر نبود مگر به نیت خیرخواهانه واقف و همت بلند اعضای مجموعه.

در ادامه آیت الله معلمی نماینده استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر گفت: حقایقی در عالم وجود دارد که دانش بشری توانسته تنها گوشه ای از آن را شناسایی کند. پیشرفت های دانش و صنعت، چیزهای به ظاهر محال را عادی ساخت مانند همین گوشی موبایل.

امام جمعه شهرستان قائمشهر با اشاره به این که عمل انسان یک صورت ظاهری و یک سیرت ملکوتی دارد به داستانی از صحابه پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: این وعده ی الهی است؛ هر که برای خدا و در راه خدا، به بندگان خدا کمک کند و دست به کاری بزند که برای جامعه بشری کمک کننده باشد، بهره ی خوبی خواهد گرفت و به آیه 38 سوره محمد اشاره کرد که خداوند متعال می فرماید: «آری شما همان مردمید که برای انفاق در راه (تبلیغ دین) خدا دعوت می‌شوید باز بعضی از شما بخل می‌ورزند، و هر که بخل کند بر ضرر خود اوست و گرنه خدا (از خلق) بی نیاز است و شما فقیر و نیازمندید و اگر شما روی بگردانید خدا قومی غیر شما که مانند شما (بخیل) نیستند  به جای شما پدید آرد

 نماینده استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: هر چیزی که انسان از مالش در راه خدا خرج کند چه برای مستمندی، چه برای جامعه ای ، در راه تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت و ... همه انفاق محسوب می شود  و زنده یاد نوشیروانی این سلاله رسول خدا، الگوی کامل یک انسان انفاق کننده است. پایبندی به دین خدا بسیار مهم است. اگر دین خدا را یاری کنید، خداوند یاری تان می کند و اگر خداوند یاری تان کند، هیچ کس نمی تواند بر شما مسلط شود.


( ۱ )