برگزاری مراسم گرامیداشت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) در مسجدالرسول (ص) دانشگاه

۱۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵ کد : ۴۹۰۵ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۳۹
برگزاری مراسم گرامیداشت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) در مسجدالرسول (ص) دانشگاه

به گزارش روابط عمومی، از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، مراسمی بین الصلاتین ظهر و عصر به مناسبت گرامیداشت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در مسجدالرسول (ص) دانشگاه با حضور دانشگاهیان برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض تسلیت و تعزیت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) گفت: گفتار و سخن پیرامون بزرگداشت پیامبر عظیم الشان اسلام بسیار زیاد است و زبان از بیان آن قاصر است. مظلومیت امام حسن (ع) در طول تاریخ زبانزد است و یک دلیل آن این است که آن حضرت در میان بعضی از شیعیان متهم است که چرا همانند امام حسین (ع) در برابر معاویه دست به قیام نزده است؛ اما اگر ما نگاه دقیقی به فضای تاریخی آن زمان بکنیم؛ واقعا شرایط برای قیام آماده نبود. معاویه بسیار مکار تر و حلیه گر تر از پسرش بود، ظواهر شرع را رعایت می کرد و در طول 20 سال چنان تبلیغاتی بر ضد اهل بیت انجام داد که مردم بعد از شهادت امام علی (ع) در محراب مسجد، می پرسیدند که مگر علی نماز هم می خواند؟ در چنین شرایطی که دنیاپرسی، نفاق، شک و دو دلی در مردم به اوج رسیده بود؛ اصحاب امام حسن (ع) با آن حضرت همراهی نکردند و باعث شدند که صلح را بپذیرد، و این به عنوان یکی از مهم ترین درس عبرت تاریخی شناخته شد که امت اسلامی زمانی موفق به فتح قله های پیروزی خواهد شد که رهبری صالح و امتی با تقوا و با بصیرت داشته باشد، حال آن که مردم دنیاپرست آن دوره رهبر صالح خود را تنها گذاشته بودند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه به پاره ای از نکات اخلاقی در احادیث حضرت امام حسن (ع) از جمله خدامحوری به عنوان اولین توصیه انبیا و اهل بیت اشاره کردند که فرمودند: کسی که به دنبال کسب رضای خدا باشد جو و فضا بر او تاثیرگذار نیست و خداوند او را از مردم بی نیاز می کند ولی کسی که به دنبال رضایت مردم باشد و رضایت خداوند را فراموش کند، خداوند او را به مردم واگذار می کند.

امام حسن (ع) فرمودند: همواره امید به خدا داشته باشید، از گناهان خود بترسید. صبور باشد، چیزی را که نمی دانید بیاموزید، در دوست یابی دقت کنید؛ با کسی دوست شوید که از او شناخت کافی داشته باشید.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی همچنین به سخنان و توصیه های آن حضرت در لحظات پایان عمرش به اطرافیانش اشاره کرد که فرمودند: قبل از آن که مرگ به سراغتان بیاید خود را برای قیامت آماده کنید، برای دنیایت چنان باش که گویی جاویدان خواهی ماند و برای آخرتت چنان باش که گویی فردا می میری و اگر می خواهید عزیز باشید از ذلت معصیت خدا به عزت طاعتش پناه ببر.